Proč v podnikání nikdy nebudete mimořádně úspěšní

Proč v podnikání nikdy nebudete mimořádně úspěšní

| redakce

Založit firmu je otázkou několika dnů, vytvořit životaschopný byznys plán trvá několik týdnů až měsíců, bojovat za své podnikatelské sny ale můžete celé roky. Pokud nepatříte mezi hrstku vyvolených, budete neustále čelit hned několika překážkám. Které tři faktory budou stát v cestě vašemu úspěchu?

Nezvládnete manažerské dovednosti

Šéfové velkých světových firem, kteří zodpovídají za tisíce zaměstnanců, jsou mistry v oboru. Díky svým manažerským schopnostem dokáží podřízené nejen úspěšně řídit, ale i motivovat, aniž by je svými požadavky a vysokými nároky unavovali či obtěžovali. Jsou nejen skvělými manažery, ale také výbornými psychology, kteří dobře vědí, jak se ke svým zaměstnancům chovat, aby ti odvedli nejlepší možné výkony. Bez dlouhého přemýšlení poznají, kdy je k lepší práci vyprovokuje přesně cílená výtka, a kdy jim naopak k dokončení obtížného úkolu pomůže vyjádření obdivu.

Většina malých podnikatelů, kteří jsou zároveň jedinými nadřízenými svých zaměstnanců, má naproti tomu problém již v okamžiku, kdy musí organizovat práci deseti nebo dvaceti lidí. Často dobře vědí, že by jejich výkonnost mohla být mnohem vyšší, nedokáží ale přijít na to, jak zaměstnance více motivovat nebo povzbudit. Malým podnikatelům, kteří sami cítí, že se ocitli v začarovaném kruhu, často chybí trpělivost, empatie a tah na branku. Velmi dobře vědí, kde leží jejich vysněný kariérní cíl, nevědí ale, jaká k němu vede cesta.

Nebudete dost chamtiví

Skutečně bohatí lidé se s úrovní svého majetku nikdy nespokojí. V okamžiku, kdy začnou vydělávat sto tisíc dolarů ročně, svůj cíl okamžitě posunou na půl milionu dolarů ročně, poté na milion a tak dále. Jejich chamtivost a touha po penězích je ve jménu vyšších příjmů a zisků žene neustále kupředu. Na druhou stranu ale někdy může být přílišná chamtivost na škodu. Pokud byste se totiž zajímali o osobní život šéfů velkých firem, nezřídka byste narazili na rozvrácená manželství, syndrom vyhoření a těžké deprese.

Naprostá většina lidí naštěstí po tryskových letadlech, drahých autech a desítkách luxusních rezidencí po celém světě netouží. Cílem většiny lidí je získat dostatek peněz na relativně běžné výdaje. Průměrně úspěšní podnikatelé tak sice postrádají silnou motivaci, která by je neustále posouvala kupředu, zároveň se ale svou skromností nevystavují zbytečnému riziku, že se chamtivost stane jejich jedinou životní náplní, která nakonec nahradí přátele i rodinu.

Nedokážete se vyburcovat k lepším výkonům

Nejbohatší lidé světa se ve svém oboru prosadili jen díky tomu, že nepřestali inovovat své produkty a rozvíjet nabízené služby. Možná se chystáte namítnout, že touha být ve svém oboru nejlepší je přece vlastní každému podnikateli, věřte ale, že není. Na to, abyste z obyčejné firmy udělali lídra trhu, musíte být nejen zdravě sebevědomí, ambiciózní a cílevědomí, ale také odvážní a vytrvalí. A věřte, že narodit se s tímto mixem vlastností je malý zázrak.

Ačkoli i v současnosti existuje nepřeberné množství způsobů, jak se proti zavedené konkurenci radikálně vymezit, málokdo je ochotný a schopný se na tuto strastiplnou cestu s nejistým výsledkem vydat. I lokálně úspěšní podnikatelé se proto ve většině případů spokojí s dílčími úspěchy a na možnost expanze a dalšího rozvoje svého byznysu ani nepomýšlejí.

Zdroj: entrepreneur.com

reklama
reklama