Gundlach: Sázet proti americkým státním dluhopisům je hloupost

| redakce

Koncem loňského roku se většina analytiků shodovala, že výnosy amerických státních dluhopisů dále porostou. Teď však sílí hlasy, že se stane přesný opak. Proti státním dluhopisům USA bych rozhodně nesázel, říká šéf DoubleLine Capital Jeff Gundlach.

"Na začátku roku panovala na trhu ohledně vývoje státních dluhopisů shoda, jakou nepamatuji. 'Dolaru se bude dařit, zlato je ztraceno a výnosy dluhopisů porostou,' tvrdilo se. Během několika dní se věci změnily. Investoři nemysleli dopředu," říká Gundlach.

Výnosy 10letých amerických státních dluhopisů klesly od začátku roku ze 3 % pod 2,6 %. To je největší takto rychlý propad od srpna 2011, kdy agentura S&P vzala Spojeným státům nejvyšší rating AAA a investoři hledali v dluhopisech bezpečný přístav. Jejich cena proto rostla a výnosy klesaly.

Výnos 10letých státních dluhopisů USA
Výnos 10letých státních dluhopisů USAZdroj: Bloomberg

Podobná situace nastala v posledních týdnech. Investoři mají strach z vývoje na rozvíjejících se trzích, kde rychle oslabily místní měny. Čínská ekonomika podle posledních údajů nečekaně zpomaluje a oživení v USA nemusí být tak rychlé, jak všichni čekali. To nahrává návratu do bezpečných investic, jako jsou státní dluhopisy.

Počet sázek hedgeových fondů a dalších velkých spekulantů proti americkým státním dluhopisům klesl v lednu na 58 tisíc kontraktů z 189 tisíc kontraktů v listopadu.

Podle Gundlacha dluhopisové výnosy za rok 2014 klesnou. "Je tu zvýšená poptávka bank, které hledají kvalitní kolaterál kvůli novým regulatorním pravidlům. Investoři také hledají bezpečný přístav před politickými a ekonomickými turbulencemi v zemích od Turecka po Argentinu," uvedl.

Analytici přestali zvyšovat své odhady růstu výnosů amerických dluhopisů už koncem roku. Tehdy byl odhad na rok 2014 3,42 %. S Gundlachem tak nyní souhlasí další velká jména světa investic. Bill Gross z PIMCO říká, že nepřestává nakupovat americké dluhopisy, a doporučuje čtyřleté a pětileté cenné papíry.

Zdroj: Bloomberg

reklama
reklama