7 cest k tomu, jak co nejméně obtěžovat ostatní na LinkedInu

7 cest k tomu, jak co nejméně obtěžovat ostatní na LinkedInu

| redakce

Na profesní sociální síti LinkedIn má účet již téměř 280 milionů lidí. Přesto se na českém pracovním trhu stále jedná o relativně horkou novinku. S tím bohužel souvisí také to, že ne každý ví, jak se na LinkedInu chovat. Pokud nechcete, aby se lidé vašemu profilu obloukem vyhýbali, snažte se vždy dodržovat následující doporučení.

1. Chovejte se jako v reálném světě

Internet je sice virtuální prostor, jeho uživatelé jsou však stále bytosti z masa a kostí. Ani na sociálních sítích proto nezapomínejte na základy slušného chování a ke všem lidem chovejte tak, jako kdybyste se s nimi potkávali v práci nebo na ulici. Dobře si například rozmyslete, komu posíláte své žádosti o "přátelství", a nikdy je neadresujte lidem, se kterými se vůbec neznáte. Na ulici přece také nepodáváte ruku každému, koho během dne jen koutkem oka zahlédnete.

2. Naslouchejte a zorientujte se

LinkedIn má mezi nejrozšířenějšími sociálními sítěmi zřejmě vůbec nejoriginálnější postavení. Nejedná se totiž o komunikační kanál, prostřednictvím kterého byste se se svými přáteli dělili o každodenní zážitky, ale o nástroj, který se snaží vytvořit databázi zaměstnavatelů a uchazečů o práci, kteří se mohou navzájem vyhledávat. Pokud s LinkedInem dosud nemáte zkušenost, zkuste se na něm pro začátek pouze tiše rozhlížet. Sledujte, jak vypadá správně vyplněný profil, co je, nebo naopak není vhodné uvést do své profesní historie nebo jak fungují různé zájmové skupiny.

3. Neupínejte se pouze na internet

Získat do svého profesního kruhu nový kontakt není nic složitého. To nejdůležitější přichází až poté, co vaši žádost o vzájemné propojení uživatel na druhé straně linky schválí. Ideální je, když svůj profil využíváte pouze jako prodlouženou ruku svého pracovního života, tedy když se všemi svými linkedinovými partnery udržujete kontakt hlavně mimo internet a prostřednictvím svého virtuálního já tyto vztahy pouze dále rozvíjíte. Tím se vracíme k základnímu pravidlu, které říká, že byste na LinkedInu měli vždy být spojeni pouze s lidmi, které znáte.

4. Nemluvte jen o práci

Navzdory tomu, že se o LinkedInu vždy hovoří výhradně jako o profesní sociální síti, svůj virtuální život nemusíte omezovat pouze na práci. Zapojte se do různých zájmových skupin a zkuste se se svými linkedinovými kolegy a přáteli bavit i o jiných než čistě pracovních tématech. Chovejte se zkrátka ke všem stejně, jako když se s nimi náhodou setkáte v práci u oběda. Zajímejte se o to, jak se jim v poslední době daří, co dělají jejich děti nebo kam letos plánují jet na dovolenou. Uvidíte, že vaše komunikace získá jiný rozměr a kvalitu.

5. Držte své emoce na uzdě

Zapomeňte na to, že se z vás zapnutím počítače stává anonymní uživatel, který si ve virtuálním světě může dělat, co se mu zamane. Vždy, když se na LinkedIn přihlásíte, si představte, že jste právě prošli dveřmi své kanceláře. Buďte v komunikaci vždy věcní a zdvořilí a dejte si pozor na to, jak se na internetu vyjadřujete. I kdybyste v práci měli sebehorší den, nikdy na LinkedInu nepoužívejte sprostá slova. Stejně tak se vyvarujte všech témat, o kterých není vhodné mluvit před stovkami či tisíci "očitých" svědků.

6. Nechovejte se prospěchářsky

Snažte se být lidem ve svém profesním kruhu vždy co nejvíce nápomocní a netrvejte na tom, že se vám za vše musí okamžitě dostat odměny. Pokud například víte, že některý váš známý již delší dobu marně hledá práci, zkuste projít své linkedinové kontakty a zapřemýšlet, zda byste mu v jeho nelehké situaci nějak nemohli pomoci. Možná se vám uznání nedostane ze dne na den, věřte ale, že si lidé vaši nezištnou pomoc dobře zapamatují. A co vy víte, třeba jindy pomohou zase oni vám.

7. Respektujte jasně daná pravidla

Postupuje již při úvodním vyplňování svého profilu přesně podle daných instrukcí a nesnažte se být za každou cenu přehnaně tvůrčí. Na LinkedInu platí několik základních pravidel, která by měl každý uživatel respektovat. Zapomeňte například na experimenty s profilovou fotografií; na té nemá být ani váš oblíbený filmový hrdina, ani rodinný zvířecí mazlíček. Stejné je to třeba v případě popisu jednotlivých zaměstnání, kterými jste za kariéru prošli. Buďte vždy co možná nejkonkrétnější a uvádějte pouze relevantní informace.

Zdroj: Inc.com

reklama
reklama