Anketa: Jaké preferují čeští analytici a ekonomové informační zdroje?

| redakce

Zeptali jsme se českých analytiků a dalších odborníků z finanční branže, jaké české a zahraniční zdroje při své práci nejraději využívají. Odpovědi respondentů naší ankety potvrzují, že i mezi odborníky získávají na oblibě sociální sítě a že internet vytlačuje tradiční média.

Kde na internetu hledat nejlepší informace z finančních trhů?

Nejoblíbenější zahraniční internetové portály
Nejoblíbenější zahraniční internetové portály

Profíci z finančního odvětví se samozřejmě neobejdou bez terminálů Reuters a Bloomberg. Jako například Jiří Šimara, analytik ze společnosti CYRRUS. "V drtivé většině případů čerpám z informačních agentur Bloomberg a Reuters. Jsou na nich aktuální a přehledně strukturované informace s velmi nízkou úrovní nepřesností. Pro mou práci ideální zdroj."

Ti, co možnost placeného terminálu nemají, ale nemusejí zoufat. Agentury většinu důležitých zpráv a článků publikují na webových stránkách dostupných i široké veřejnosti.

Jako nejoblíbenější zahraniční zdroj nicméně mezi respondenty vyšel The Economist. Většina preferuje jeho internetovou verzi. Chválí na něm, že nabízí kvalitní přehled světového dění a dobré články podložené statistikami.

Mezi oblíbenými zdroji se také vícekrát objevil server Seeking Alpha. Například Boris Tomčiak z asset managementu společnosti Colosseum si na něm cení zajímavých námětů pro investiční strategie.

V kategorii internetových blogů nutno zmínit ten Johna Mauldina, který se mezi oblíbenými zdroji respondentů objevil několikrát. Hlavní ekonom GE Money Bank Petr Gapko na něj rád zavítá, protože si zde přečte "bystré názory fundovaného ekonoma".

Pro makroekonomické informace chodí analytici často přímo ke zdroji, tedy na webové stránky centrálních bank, vlád a statistických úřadů konkrétních států a mezinárodních organizací jako MMF (Mezinárodní měnový fond) nebo OECD (Organizace pro ekonomickou spolupráci a rozvoj).

Internet pohřbívá tisk

O tom, že internet "drtí" tištěná média, není pochyb. Valná většina odpovědí zahrnovala internetové portály, blogy a sociální média. "Na sociálních sítích jako Twitter, Facebook, Google Plus nebo LinkedIn najdu většinu zajímavých zpráv a analýz, které potřebuji. A to platí jak pro české, tak zahraniční zdroje," uvádí David Navrátil, hlavní ekonom České spořitelny. "Je neuvěřitelné, kolik chytrých lidí se na sociálních sítích dělí o své myšlenky (crowdsourcing analýzy)."

U tištěných finančních zdrojů byly zmíněny Foreign Affairs, u nichž například analytik z České spořitelny Petr Bittner vyzdvihuje větší odstup, nebo The Economist v tištěné formě. Populární světové deníky jako Wall Street Journal a Financial Times někteří analytici sice neopomněli zmínit, nicméně častěji preferují jejich zpravodajství v on-line verzi. V tradiční tištěné podobě doporučují spíše jen knihy zahraničních autorů.

V kategorii zahraničního televizního zpravodajství zvítězila trojka CNBC, Bloomberg TV a CNN. Z rozhlasového vysílání finančníci poslouchají nejraději BBC.

Když česky, tak přesně, aktuálně a přehledně

Nejoblíbenější české internetové portály
Nejoblíbenější české internetové portály

Z českých finančních portálů čtou analytici nejčastěji Patrii Online a Investiční web. Na dalších příčkách se umístily Kurzy.cz, Měšec.cz a další menší portály s informacemi pro investory. Čistě za zpravodajstvím chodí především na iHned a iDnes. Velmi důležitým kritériem je pro ně při volbě tuzemského média kromě aktuálnosti a přesnosti informací přehledné uspořádání.

Klasické finanční noviny v tištěné podobě z bank ještě úplně nevymizely. Dominují jim E15, Hospodářské noviny a Euro. V těsném závěsu respondenti preferovali také Respekt, kde hledají hlavně obsáhlejší analýzy.

Nejoblíbenější český tisk
Nejoblíbenější český tisk

Mezi dalšími oblíbenými českými tiskovinami se umístily Ekonom, Lidové noviny, Forbes nebo deník Insider, z něhož například Boris Tomčiak z Colossea rád čerpá informace ze zákulisí české politiky a ekonomiky.

V kategorii audiovizuálních médií podle všeho nemá mezi televizemi konkurenci ČT24. Z rozhlasového vysílání preferují analytici Český rozhlas Radiožurnál a Rádio ZET.

Ankety se zúčastnilo 14 respondentů z řad analytiků a dalších odborníků z finančního sektoru.

reklama
reklama