Akcie BMW: Skrytá hodnota na čtyřech kolech

| redakce

Zeke Ashton z Centaur Capital Partners na kongresu o hodnotovém investování v Las Vegas srovnal akcie společnosti Tesla Motors a BMW. Tyto akcie jsou podle něj na rozdílných stranách hodnotového spektra. V BMW přitom podle něj dříme skrytý potenciál.

Prezentaci Ashton zahájil srovnáním BMW a Tesla Motors, aby mohl srovnávat jablka s jablky.

BMW a Tesla srovnání

U Tesly zajišťuje velkou část tržeb prodej takzvaných enviromentálních kreditů (něco na způsob emisních povolenek), které dostává od kalifornské vlády. Byznys firmy je tedy dotovaný. Kredity tvoří asi 8 % tržeb, na hrubé marži se podílejí ze 45 %. Tesla přitom sama připouští, že množství kreditů, které měla k dispozici v roce 2013 (postaraly se o většinu zisku Tesly), není udržitelné.

Jak na tom je za posledních 10 let BMW?

  • Kapitálové výdaje 110 miliard USD.
  • Za výzkum a vývoj utratila 41 miliard USD.
  • Zvýšila roční výrobní kapacitu z 1,25 milionu na 2,1 milionu aut.
  • Může se financovat jen z hotovosti.
  • Má nejlepší rating v oboru a snadný přístup k levným úvěrům.

Ashton oceňuje, že automobilka vstupuje na trh elektromobilů, na což se dlouho připravovala. BMW vytvořila spolu s Číňany značku elektromobilů Zinoro. "Pokud získá Tesla miliardy, když otevře jeden distribuční kanál v Číně, co se stane se společným podnikem, který otevírá mnoho kanálů?" ptá se Ashton.

Skrytý poklad BMW Finance

Fenomenální je podle Ashtona finanční byznys BMW. "BMW Finance je skrytý poklad. Má i pojistnou divizi. 45 % zákazníků BMW se stane jejich zákazníky," říká Ashton.

Srovnal finanční byznys BMW se zavedenou americkou bankou M&T Bank. Hádejte, kdo ze souboje vyšel lépe.

BMW Finance a M&T Bank srovnání

Kupujte preferenční akcie

Ashton radí investovat do BMW prostřednictvím preferenčních akcií. Ty se totiž obchodují s 25% diskontem, ukazatelem P/E kolem 8 a 3,9% dividendovým výnosem. Rozhodovací práva přitom nejsou v případě BMW tak důležitá, protože jde o rodinnou firmu.

Preferenční akcie BMW
Zdroj: Bloomberg

Zdroj: Marketfolly

reklama
reklama