Benjamin Graham by nyní kupoval těchto 5 akcií

| redakce

Podle valuačních modelů serveru ModernGraham.com, který se zabývá oceňováním firem podle modernizovaných teorií Benjamina Grahama, je na trhu řada atraktivně ohodnocených společností.

Pětka firem z následujícího seznamu vykazuje nejnižší hodnoty valuačních ukazatelů P/Emg (cena k ziskům normalizovaným podle modelu ModernGraham). Všechny akcie nejsou vhodné pro defenzivní investory, kteří se nechtějí zabývat detaily společností a jejich hospodaření, nicméně dynamičtější investoři, kteří jsou si schopni a ochotni provést i analýzu firmy, by neměli zaváhat.

Ford Motor

Ford Motor Company se pro defenzivního investora nehodí kvůli méně stabilním ziskům a dividendám v posledních deseti letech.

Společnosti rostl EPSmg (zisk na akcii normalizovaný podle valuačního modelu ModernGraham) z -3,60 USD v roce 2008 na 2,23 USD v roce 2013. Slušnou úroveň růstu trh ale v současnosti nereflektuje. Aktuální tržní cena vede k očekávání ročního poklesu EPSmg o 0,82 % během dalších 7 až 10 let. Vnímání společnosti trhem neodpovídá historickým úspěchům automobilky, a stejně tak valuace ModernGraham ukazují na vnitřní hodnotu přesahující tržní cenu.

Ford Motor
Ford MotorZdroj: Bloomberg

Freeport-McMoRan Copper & Gold

Podle valuačního modelu ModernGraham jde o zajímavou společnost. Požadavky defenzivního investora nesplňuje kvůli nekonzistentním výplatám dividend a nestabilním ziskům během posledních deseti let. Přestože má vyšší úroveň zadlužení v poměru k oběžným aktivům, hodí se pro dynamičtější investory.

Valuace jsou výrazně ovlivněny velkými ztrátami v roce 2008, což vedlo k velmi nízkému EPSmg pro rok 2009 oproti roku 2013. Růst EPSmg z -1,67 USD na 3,48 USD nicméně znamená rychlejší růst oproti vnímání trhu, který odhaduje tempo růstu jen na 0,17 %. Vnitřní hodnota podle modelu je hodně vysoko nad tržní cenou a tvrzení, že je společnost podhodnocená, podporuje i valuace založená na pouhém 3% růstu.

Freeport-McMoRan Copper
Freeport-McMoRan CopperZdroj: Bloomberg
  • 1
  • 2
reklama
reklama