Investování není otázka víry a pochybností. Tržní aforismy a pranostiky proto berte s rezervou

| redakce

Mark Twain kdysi řekl, že nejhorším měsícem pro spekulaci na akciovém trhu je říjen, a pak již jen leden, únor, březen, duben, květen... Petr Hlinomaz z BH Securities a Mikuláš Splítek z brokerjetu ČS na nedávném Investičním večeru mimo jiné nabídli svůj názor na sezónnost akciového trhu a zhodnotili i konkrétní oblíbená burzovní úsloví jako lednový efekt, Santa Claus rally nebo Sell in May and go away.

Mikuláš Splítek si před velkými obchody pouští písničku z filmu Top Gun, která mu pomáhala už na vysoké škole. Petr Hlinomaz si vystačí s tradičnější kávou. Oba ale jinak kladou důraz především na fundament, ačkoli přiznávají, že i některé sezónní patterny mají vliv na obchodování, protože o nich mluví tolik investorů, že se promítnou do jejich rozhodnutí. Sebenaplňující proroctví jako z učebnice.

reklama
reklama