Chytrá domácnost: Příležitost pro Google a Apple, aby spojily síly

| redakce

Apple a Google - bývalí spojenci, kteří strávili poslední roky obchodní válkou - mohou opět spojit síly. Oblast společné působnosti se jmenuje chytrá domácnost. Obě firmy vyvíjejí strategie, které by se mohly doplňovat.

Apple v současnosti finalizuje nový software pro ovládání zařízení pro "chytrý domov" HomeKit, tento týden ho představil. Google, který nedávno převzal výrobce chytrých termostatů Nest (vedeného bývalým manažerem Applu Tonym Fadellem), se snaží usadit na trhu zabezpečení domácnosti. Údajně zvažuje také akvizici firmy Dropcam, výrobce webových kamer využívajících cloudové principy.

Na první pohled to vypadá, že Apple a Google po boji o patenty na chytré telefony nebo vyhledávání pomocí hlasu přesunou svou rivalitu na trh chytrých domácností. Těžko si lze představit lepší příležitost pro obě firmy a jejich operační systémy iOS a Android, než je tento sektor.

Jenže obě firmy mají větší šanci vydělat spíše na spolupráci než na rivalitě. Zdá se, že nejnovější strategie Applu je postavena na silných partnerech. Podle deníku Financial Times Apple jedná se skupinou výrobců zařízení. Jejich přístroje by měly získat certifikaci pro použití se systémy Applu a následně budou prodávány v obchodech Applu. A je těžké si představit lepšího partnera než je Nest, ať už patří Googlu, nebo komukoli jinému.

Šéfredaktorka serveru The Information Jessica Lessin podotýká, že se role Applu a Googlu obrátily. Apple bývá většinou tím, kdo prodává nejnovější zařízení a dlouho se bránil tomu, aby byl jeho software použit v přístrojích jiných výrobců. Ze strany Applu tak snaha o spolupráci může být jen prvotní strategií. Může jednoho dne přijít s řadou přístrojů pro chytrou domácnost, která bude konkurovat dřívějším partnerům (před uvedením iPhonu na trh se Apple například snažil integrovat své iTunes do mobilů od Motoroly).

V současnosti však partnerství se zavedenou firmou, jako je Nest, dává nejvíce smysl jak pro Apple, tak pro Google, protože mohou být využity silné stránky obou firem - schopnost Googlu integrovat řadu rozdílných systémů a Applu vyrábět méně zařízení.

Zdroj: Quartz

reklama
reklama