Jak vybudovat nezaměnitelnou osobní značku

| redakce

Vybudovat úspěšnou a uznávanou společnost není jednoduché. Bez ohledu na velikost firmy či oblast jejího podnikání musíte jako její majitelé tvrdě pracovat na vytvoření silné osobní značky, která bude mezi tisíci dalších zářit jako měsíc mezi hvězdami. Následujících sedm kroků vám může pomoci.

1. Uvědomte si svoji jedinečnost

Jak se vaše společnost odlišuje od zbytku trhu, co je na vašich produktech jedinečné, v čem spočívá jejich přidaná hodnota a které další zbraně vám mají pomoci porazit konkurenci? To jsou jen některé ze základních otázek, které byste si při budování vlastní společnosti a osobní značky měli položit. Je totiž nutné, abyste do světa byznysu vstupovali s jasnou představou, jaké bude vaše místo na trhu a čím se budete snažit oslovit své potenciální zákazníky.

Americký spisovatel Tom Peters taktéž radí, aby se začínající podnikatelé sami sebe ptali nejen na to, jaká jejich firma je, ale také na to, jaká není. "Lidé s bohatými zkušenostmi z podnikatelské sféry se shodují, že produkty necharakterizuje jen to, co dokážou, ale i to, co neumí," píše Peters ve své knize The Brand You 50.

2. Važte si všech zákazníků

Rozhodujícím okamžikem je pro každou společnost chvíle, kdy pro svoje produkty a služby získá první platící zákazníky. Až v té chvíli se totiž ukáže, zda klienty vnímá jako skutečné obchodní partnery, nebo pouze jako snadno dostupný zdroj financí.

Pokud pomýšlíte dlouhodobě, musí pro vás být zákazník na prvním místě. Jeho spokojenost se pro vás musí stát alfou a omegou podnikání, jí musíte vše přizpůsobit. I jediná negativní reference totiž na vaše podnikání může mít fatální dopad.

3. Buďte vždy a všude oslňující

Podnikat v oblasti, kde se každý den setkáváte tváří v tvář se zákazníky, vyžaduje obrovskou dávku sebekontroly a soustředění. Nezáleží na tom, zda jednáte se strategickým klientem o uzavření několikaletého kontraktu za miliony korun, nebo se sousedem, který se o produktech vaší firmy dozvěděl náhodou z internetové reklamy. Vystupujte vždy jako profesionálové, buďte zdvořilí a přátelští a pamatujte si, že způsob jednání je vaší nejlepší vizitkou. Získejte si důvěru zákazníků a snažte se je svojí upřímností při každé příležitosti ujistit v tom, že je spolupráce s vámi tím nejlepším rozhodnutím, které mohli udělat.

4. Oslovte trh jedinečným mottem

Kevin Lane Keller, odborník na marketingové značky, tvrdí, že nejdůležitější složkou každé společnosti je firemní slogan. "Buďte originální a snažte se na trh přijít s krátkým mottem, které zákazníkům jasně sdělí, v čem spočívá vaše výjimečnost," radí. Pokuste se vymyslet takový slogan, který přesto, že bude obsahovat jen několik málo slov, vaše potenciální klienty ihned zaujme a vyvolá v nich potřebu zjištění dalších podrobností.

Jak navíc Keller upozorňuje, motto není v žádném případě pouze záležitostí velkých mezinárodních firem. Krátký a snadno zapamatovatelný slogan by podle něj i dalších marketingových specialistů měla mít každá společnost bez ohledu na svoji velikost či oblast, ve které působí.

  • 1
  • 2
reklama
reklama