Kvality, které z vás udělají nezapomenutelného šéfa

| redakce

Skvělý šéf musí disponovat speciálními vlastnostmi, které se prokáží ve chvíli, kdy to hraje největší roli. K tomu, aby si manažer zasloužil uznání těch, které řídí, funkce na vizitce nestačí. O jakých rysech je řeč?

1. Věří v neuvěřitelné

Většina lidí se snaží "dosáhnout dosažitelného". To je důvod, proč bývá plnění většiny cílů zpravidla velice pozvolné a postupné. Dobří šéfové svým zaměstnancům neustále zvyšují laťku, to samé dělají ale i sami sobě, aby byli vzorem. Díky tomu se svým týmem dosahují neuvěřitelného.

2. Vidí příležitost v krizi

Neočekávané problémy, nepředvídatelné překážky, krize. Většina šéfů stáhne plachty a pasivně vyčkává, až se bouře přežene. Jen málokteří vnímají krizi jako příležitost. Je extrémně obtížné dělat velké změny (i když jsou potřebné), když jde všechno relativně hladce. Reorganizace týmu je daleko přijatelnější, když podnik čelí vážným problémům. Správní šéfové přetvářejí firmu, motivují a inspirují, díky čemuž se jim daří vyjít z krize se silnější firmou.

3. Drží emoce na uzdě

Nezapomenutelní šéfové jsou profesionálové a otevření lidé. Projevují upřímný zájem o své zaměstnance. Oceňují tvrdou práci a snahu. Dokáží přiznat své chyby. Sdílejí a oslavují úspěchy, jsou empatičtí a berou problémy vážně. Jejich profesionalita je obdivuhodná a inspirující.

4. Nehodí spojence přes palubu

Špatní šéfové v případě nutnosti hodí klidně i ty nejvěrnější zaměstnance přes palubu. Ti správní je chrání před nástrahami a nepožadují za to žádný vděk.

5. Jsou se zaměstnanci a ti se na ně mohou dlouhodobě spolehnout

Správní šéfové se nebojí přiložit ruku k dílu a neštítí se dřiny. Žádný úkol není tak podřadný nebo nudný, aby se do něj nemohli pustit. Nechlubí se svou funkcí, ale výsledky svého úsilí.

6. Vedou tým na základě domluvy, ne autority

Každý šéf musí mít funkci. Ta ho opravňuje k řízení, rozhodování, organizaci, pokynům a disciplíně. Dobří manažeři vedou své podřízené díky tomu, že je jsou jejich zaměstnanci ochotni poslouchat. Jsou motivováni a inspirováni osobností, ne titulem. Prostřednictvím slov a činů navozují u svých podřízených pocit, že pracují ne pro šéfa, ale s ním. Obyčejní vedoucí pracovníci ani netuší, že je v tom rozdíl.

7. Dávají práci hlubší smysl

Dobrý šéf pracuje tak, aby dosáhl firemních cílů. Ti nejlepší jdou ale ještě dále. Nejsou nezapomenutelní jen díky svým pracovním úspěchům, ale díky pomoci druhým. Byznys je vždy o osobním přístupu.

8. Podstupují skutečná rizika

Mnozí šéfové vystupují povrchně, třeba svým oblečením, projevem nebo podporou populární iniciativy. Ti nejlepší ale vynikají díky tomu, že se nebojí zaujmout nepopulární stanovisko, jít do nepohodlné situace ignorováním statu quo a plavbou v neprobádaných vodách. Podstupují reálná rizika s vidinou možné odměny. Svým příkladem inspirují i ostatní, které učí nebát se riskovat. Pomáhají jim v plnění snů slovy, činy i vlastním příkladem.

Zdroj: LinkedIn

reklama
reklama