LONG akciové tipy z proslulé konference hodnotových investorů

| redakce

Jaké tipy nabídli na konferenci hodnotových investorů 10. září investorské legendy?

Vítěz soutěže SumZero International:

Samsung

Samsung - profil
Samsung - profilZdroj: Bloomberg
  • nízké náklady, dobrý management, dominantní tržní pozice, světová značka, silná rozvaha;
  • mnohem více než jen mobilní telefony;
  • jen byznys polovodičů je hodnotnější, než za kolik se obchoduje celá společnost (diskont činí 50 %);
  • světový lídr s mnoha produkty.

Katalyzátory:

  • prodeje aktiv;
  • plán nástupnictví;
  • restrukturalizace;
  • zpětné odkupy;
  • IPO divizí;
  • expirace daňových pobídek v roce 2015 (zjednodušení struktur).

Krátkodobá rizika:

  • absence růstu v divizi chytrých telefonů;
  • čínská konkurence a kopírování produktů;
  • politika není příliš nakloněná akcionářům.

Příležitosti:

  • 149% potenciál = hotovost + byznys polovodičů + displejů + domácích zařízení + IT/mobilní segment;
  • byznys model: vertikální integrace, nízké náklady, výzkum a vývoj a výdaje na inzerci.
Samsung - výsledky
Samsung - výsledkyZdroj: Bloomberg

Sahm Adrangi z Kerrisdale Capital:

Investiční příběh = světové akcie mimo USA

  • americké akcie zhodnotily od 1. ledna 2013 o 43 %, 12měsíční P/E vzrostlo z 15 na 19násobek vs. valuace ostatních světových trhů jsou stlačené;
  • index brazilských akcií Bovespa si připisuje 6 % a P/E je na 10násobku;

Via Varejo

Via Varejo - profil
Via Varejo - profilZdroj: Bloomberg
  • největší brazilský prodejce elektroniky a lídr ve vybavení pro domácnosti;
  • rostoucí střední třída může zajistit firmě mnohaletý růst;
  • příležitost díky nepovedenému IPO (cena 23 realů vs. pásmo primárního úpisu 25,60 až 33,60) a kapitálovým tlakům na vládní úrovni;
  • skrytá hodnota: Firma vlastní 23% podíl v CNova, rychle rostoucí maloobchodní platformě e-commerce s tržbami 2,9 miliardy EUR v roce 2013;
  • přední značky zahrnují Casas Bahia (611 obchodů) Ponto Frio (361 obchodů) a CNova (e-commerce);
  • Casas Bahia je nejhodnotnější brazilský maloobchodní titul, management plánuje 7% expanzi ročně v následujících dvou letech;
  • reinvestice kapitálu do těchto obchodů mohou znamenat interní příležitost s vysokým ROE;
  • výnosy z rozsahu: Distribuční síť je 3,5krát větší oproti konkurentům, prodeje 3krát vyšší oproti nejbližšímu konkurentovi a firma využívá distribuční centra, která zajišťují nejnižší náklady;
  • střední třída v Brazílii nemá zatím své domácnosti standardně vybaveny (chybí pračky, počítače, televize s plochou obrazovkou);
  • vzhledem k vysokému importnímu clu na elektroniku nakupují vysokopříjmové domácnosti vybavení draze v zahraničí;
  • cílová skupina Bahia: lidé s nízkými a středními příjmy (nakupují méně v zahraničí);
  • firma podporuje prodej díky úvěrům pro zákazníky, které slouží jako zdroj zisku.

CNova

  • výsledek fúze mezi Nova Pontocom (dvojka brazilského e-commerce za B2W) a CDiscount (francouzská jednička v e-commerce);
  • připravovaný IPO;
  • Amazon má v Brazílii problémy vlivem nedostatečné infrastruktury;
  • míra nasycení brazilského trhu e-commerce je jen 5 %;
  • Tiger Global investoval 500 milionů do konkurenčního B2W na restrukturalizaci rozvahy a financování rozvoje infrastruktury.

Valuace:

  • obchoduje se na 13,6násobku nezadluženého LTM zisku a 10,5násobku zisku pro rok 2015 včetně CNova;
  • bez CNova na 2násobku tržeb s P/E pro rok 2015 na 7;
  • cílová cena: 40 realů.
Via Varejo - výsledky
Via Varejo - výsledkyZdroj: Bloomberg
  • 1
  • 2
reklama
reklama