Technologie v roce 2015: Co také čekat?

| redakce

Technologické odvětví je letos podle analytiků BI Intelligence předurčeno k dalšímu skvělému roku. Nové produkty, které byly donedávna pouhou fantazií, se pomalu dostávají na trh. Jaké největší inovace lze čekat v roce 2015?

Chytré zámky

Do konce roku 2015 bude své chytré telefony více lidí využívat k odemykání dveří než jako mobilní peněženku. Výhodou oproti mobilnímu placení bude větší rychlost. Chytré zamykání využívají ve velkém již dnes hotelové řetězce, které je instalují do suit a konferenčních sálů. Velcí provozovatelé hotelů podle posledních zpráv utratili půl miliardy dolarů za výměnu plastikových karet za chytré zámky.

Většina druhů chytrého uzamykání využívá technologii Bluetooth Low Energy (BLE), která je dostupná na větším množství telefonů než NFC, jež je důležité pro mobilní off-line platby. NextMarket očekává, že chytré zámky budou do roku 2019 3,6miliardovým trhem.

Větší tržby Applu z iTunes a za software než z prodeje iPadů

Prodeje iPadů meziročně klesaly v každém kvartálu roku 2014. Navzdory uvedení iPadu Air a nových modelů iPadu Mini nečeká tablety nejspíše žádný závratný růst. Důvody jsou vysoká cena, konkurence 5,5palcového iPhonu 6 Plus a dalších takzvaných phabletů.

Softwaru a digitálnímu obsahu Applu se ale daří. Důsledkem budou poprvé od debutu iPadu lepší tržby ze segmentu iTunes/Software než z tabletů. Během roku 2015 nebude pro Apple snadné inovovat svůj byznys iTunes a App Store. Všeobecně lze ale říci, že mobilní odvětví zůstane více softwarově a méně hardwarově orientované.

YouTube sociální sítí

U YouTube hrozí riziko ztráty dominance ve světě digitálního videa kvůli rostoucí angažovanosti Facebooku, Yahoo! a AOP. Sledovanost videí na YouTube v září zaznamenala 9% meziroční pokles, zatímco konkurenti během stejného období získávali.

Na YouTube je většinou kritizováno, že si sem lidé přicházejí zhlédnout pouze jedno konkrétní video, tedy že platformou zacházejí spíše jako s vyhledávacím nástrojem než se sociální sítí. YouTube neposkytuje uživatelům intuitivní sdílení a komunikační nástroje, takže zdejší videa jsou většinou sdílena a sledována na ostatních stránkách.

Vede to k tomu, že obsah na YouTube objevuje stále méně diváků. Ani integrace s chaotickou sociální sítí Google+ k věrným zákazníkům YouTube nedopomohla. Dá se proto čekat, že se Google bude snažit tyto trendy zvrátit zavedením sociálních a komunikačních nástrojů, které povzbudí diváky ke sdílení videí v rámci YouTube.

Zdroj: BI Intelligence

reklama
reklama