Jít proti konsenzu: 5 obchodů pro rok 2015

| redakce

Scott Colyer, šéf investiční firmy Advisors Asset Management, se svěřil s 5 tipy, které podle něj letos investorům zajistí zisk. Některé z nich jsou poměrně překvapivé.

1. Evropské akcie

Velké příležitosti vidí Colyer v Evropě. Tam se čeká, že ECB začne s kvantitativním uvolňováním, což je vždy dobré pro ceny aktiv. "Něco podobného jsme viděli v USA, Británii i Japonsku, když začaly centrální banky kvantitativně uvolňovat. Valuace evropských akcií jsou přitom velmi působivé," upozorňuje.

2. Inflace není mrtvá

Na první pohled jde o kontrariánský názor, ale v dlouhém období má smysl. Centrální banky po celém světě se snaží vytvořit inflaci. Trh centrálním bankám nevěří, panují deflační obavy. Jenže když vytisknete tolik peněz, inflace prostě přijít musí. Vždy v historii to tak bylo, je to jen otázka času. Je dobré být připraven z tohoto trendu těžit. Dařit se pak bude reálným aktivům, jako jsou měď nebo železo. Teď jsou jejich ceny dole, ale to se s inflací změní.

3. Protiinflační dluhopisy

Pokud byste si museli koupit vládní dluhopisy, pořiďte si dluhopisy chráněné proti inflaci, radí investor. Ceny amerických státních protiinflačních dluhopisů se propadly více než ceny kupónových dluhopisů. Tyto cenné papíry vám budou platit za inflaci, teď jsou přitom oceněny tak, jakoby žádná inflace neměla přijít.

4. Drahé a průmyslové kovy

Na těžbu kovů je potřeba spousta energie. V momentě, kdy ceny ropy klesly o polovinu, klesnou náklady na těžbu a zpracování kovů, z čehož budou těžit zpracovatelé, jako je Alcoa. Nízké ceny ropy však mohou znamenat potíže pro americkou ekonomiku, levná ropa je znamením globálního zpomalení, které zasáhne americký vývoz.

5. Rozvíjející se trhy překonají USA

"Dívám se do Latinské Ameriky, kde v mnoha zemích klesly ceny akcií již druhým rokem v řadě. Ekonomiky těchto zemí jsou závislé na cenách komodit. S obratem cen komodit tak tamní akcie budou posilovat," uvedl Colyer. "Myslíme si, že dobrou sázkou budou také Čína a Japonsko."

Zdroj: WSJ

reklama
reklama