Hedgeové fondy na sociálních sítích? Co bylo před pár lety nemyslitelné, se stává realitou

| redakce

Díky změně americké legislativy, která dříve zakazovala reklamu hedgeovým fondům, mohli konečně i ony vplout do neprobádaných vod sociálních médií.

Hedgeové fondy, o kterých bylo dlouho známo, že skrývají před běžnými investory komplexní a tajné strategie, pomalu překračují svůj stín a objevují sociální média. K tweetování celebrit o tom, co právě posnídaly, to má sice ještě daleko, ale ukazuje se, že alternativní investiční fondy z marketingových a komunikačních důvodů začínají vstupovat do světa internetu.

Hedge jako mainstream?

Podle studie vydané společností Peppercomm má 91 ze 100 největších světových hedgeových fondů v současnosti webové stránky a 66 jich má účet na LinkedInu (s 2 300 spojeními v průměru). Twitter, který je považován za "sociálnější" než LinkedIn, oslovil desetinu fondů. Tyto hedgeové fondy mají v průměru 15 tisíc followerů. "Investoři požadují větší transparentnost a chtějí vědět mnohem více než jen nejnovější čísla o výkonnosti," říká Thomas Walek z Peppercomm.

Explozivní růst maloobchodně orientovaných produktů využívajících alternativní strategie byl hlavním faktorem, který přesvědčil hedgeové fondy, aby zlepšily marketingové přístupy a on-line přítomnost. "Hedgeové fondy se stávají větším mainstreamem. Vstupují na různé trhy a konkurují likvidním alternativám nabízeným tradičními správci aktiv," tvrdí. "To vše posiluje roli marketingu."

Pomalejší adaptace hedgeového odvětví může souviset se zpřísněnou regulací z posledních let. Phil Goldstein, hedgeový manažer a šéf Bulldog Investors, načerpal hodnotné, ale kruté zkušenosti před několika lety, kdy odpovídal potenciálním investorům prostřednictvím webových stránek na některé jednoduché otázky týkající se strategie fondu. Prostá on-line interakce byla státem Massachusetts považována za porušení 70 let trvajícího zákazu reklamy pro hedgeové fondy.

Goldstein byl sice osvobozen s přijetím nové legislativy JOBS Act, protože jeho počínání nakonec nebylo shledáno nelegálním, ale incident ho stál sedm let života (a 25 tisíc USD za právní spory). Nyní má velmi jednoduchou webovou stránku, která zahrnuje jen e-mail a číslo telefonu.

Zdroj: InvestmentNews

reklama
reklama