10 důvodů, proč letos odstartuje realitní boom v USA (a nejen tam)

| redakce

Americký nemovitostní trh by letos měl zažít silný růst, zejména v segmentu menších rodinných domů.

  1. Lze očekávat, že nízkoúrokové prostředí brzy skončí. S hypotékou se proto nevyplatí čekat. Teď nebo nikdy.
  2. Posledních několik let je poptávka na realitním trhu odkládána, donekonečna ji ale odkládat nelze. Lidé ve věku mezi 35 a 39 lety tvoří největší poptávku po vlastním bydlení a v současnosti v této demografické kategorii je patrný růst.
  3. Tvrzení, že takzvaní mileniáni (zhruba ročníky 1980 až 2000, někdy také popisováni jako generace Y) chtějí zůstat navždy u rodičů, není přesné. Ani si nebudou vždy byty jen pronajímat, protože nájmy jsou nyní mnohdy dražší volbou než splátky hypotéky za vlastní bydlení.
  4. Zaměstnanost mezi vysokoškolsky vzdělanými lidmi (potenciálními nakupujícími nových domů) roste.
  5. V lednu průměrná hodinová mzda v USA stoupla o 0,5 %. Je to sice jen jeden měsíc, ale data i tak možná poukazují na významný růstový trend (průměrná hodinová mzda rostla průměrně o pouhá 2 % ročně v období oživení po krizi). Když lidé dostanou mimořádné odměny, ušetří je. Když se jim ale zvýší plat, začnou více utrácet a zlepší se jim životní úroveň.
  6. I u nízkopříjmových skupin obyvatel se situace zlepšuje. Wal-Mart, Aetna a TJ Maxx milionům méně kvalifikovaných Američanů přidaly. Ostatní firmy je budou následovat.
  7. Pokud věříte, že akciový trh předpovídá blízkou budoucnost, podívejte na vývoj iShares US Home Construction ETF ITB. Akcie nedávno prorazily hlavní rezistence z května 2013, kdy Fed poprvé postrašil trhy utahováním měnové politiky. Akcie stavebních firem v rámci tohoto ETF se nyní obchodují dráže než na maximech před těmito obavami. Signalizuje to lepší fundamenty.
  8. Na akciovém trhu se roste participace investorů, ve hře už není jen 20 % nejbohatších.
  9. Průzkum Fedu odhalil, že kritéria pro poskytnutí hypotéky se zmírnila.
  10. Prodeje nových domů rostly podle posledních dat o 6,4 % meziročně.

Zdroj: Fortune

reklama
reklama