Pár tipů pro čtenáře a diváky aneb Jak se nezbláznit z (finančních) médií

| Andrej Rády

Joshua Brown je pravidelným respondentem panelových odpoledních debat na CNBC, dlouho sám radil investorům a nedávno ho pod svá křídla schoval oblíbenec finančních televizí a sám finanční poradce a investor Barry Ritholtz. Když se ho zeptali, jak "číst" finanční zpravodajství, moc se s odpovědí nepáral.

  1. Mějte na paměti, že všichni mají předsudky a svou agendu. Novináři, jejich respondenti, a nakonec i vy sami.
  2. Nezaměňujte časový rámec (investiční horizont) někoho jiného za ten svůj.
  3. 95 % toho, co se k vám z médií dostává, je kontext. Nic, co by se dalo žalovat.
  4. Ignorujte veškeré předpovědi a cílové ceny, pokud se jimi tedy nechcete (nechat) pobavit.
  5. Hierarchie zdrojů podle důvěryhodnosti (i když se najdou výjimky): Knihy - články - blogy - tweety.

Dalo by se jistě leccos doplnit, od nadávek po osočování, od nářků po obdiv. V každém případě je vždy dobré vědět, kdo je autorem příspěvku, jestli za médiem stojí konkrétní finanční skupina, jaké má politické pozadí, nebo (po osobní zkušenosti) jestli nejde nedejbože o "médium veřejné služby". I média jsou byznys - pro majitele zdroj zisku, pro "nádeníky" u počítačů, mikrofonů a kamer (i pro ty před ní, kterým se pak někdy říká celebrity) prostředek k placení hypoték a složenek. Hezké čtení!

reklama
reklama