Tři důvody, proč nejen v tomto čtvrtletí stále sázet na akcie

| redakce

Akcioví analytici z Erste Group vydali svůj kvartální výhled pro akciový trh. Mimo jiné nabídli tři pádné argumenty pro to, že podle nich bude pokračovat býčí trh s akciemi.

1. Růst zisků firem napříč regiony

Podle konsenzu trhu se zisky firem z indexu MSCI World letos zvýší o 2,6 % a v příštím roce o 12,7 %. Růst zisků v USA bude letos pravděpodobně jen nízký, aktuálně je konsenzus na 1,6 %. V Evropě se ale očekává zvýšení o 3,2 % a v Japonsku o 10,4 %. Na rozvíjejících se trzích se počítá s růstem zisků o 12,4 % v Asii a o 8,6 % v Latinské Americe. Erste se tak akcie nadále líbí, obzvláště ty v Indii a Číně.

2. Ocenění akcií je jen mírně nad dlouhodobými průměry

Předstihový (forwardový) ukazatel P/B (ceny akcie vůči účetní hodnotě firmy) v rámci indexu MSCI World aktuálně činí 2,3. Dlouhodobý průměr je 2,1. Trailingové P/E (poměr ceny akcie a zisku na akcii za uplynulých 12 měsíců) je 19,3 (nad dlouhodobým průměrem 17,7). Předstihový dividendový výnos indexu MSCI World pro letošní rok činí 2,3 % (dlouhodobý průměr 2,9 %).

Podle těchto měřítek je ocenění globálního akciového trhu mírně nad dlouhodobým historickým průměrem. Zároveň je potřeba brát v úvahu, že se výnosy vládních dluhopisů v uplynulých desetiletích výrazně snížily, což v relativním srovnání zvyšuje atraktivitu investic do akcií.

3. Růstový trend na mnoha akciových trzích zůstává nedotčený

To se aktuálně týká především evropských akciových indexů, stejně tak ovšem i mnoha indexů na rozvíjejících se trzích (Čína a Indie). Po růstu z předchozích let je aktuálně americký index S&P 500 ve stabilní postranní konsolidaci.

Ve 2Q2015 očekává Erste růst indexu MSCI World v rozpětí 0-5 %. Relativní síla evropských akcií pravděpodobně přetrvá. Podobně jako v uplynulých čtvrtletích preferuje Erste zdravotnický sektor, informační technologie a defenzivní spotřebitelský sektor.

Na kompletní akciový výhled Erste pro jednotlivé akciové trhy a sektory se podívejte na další straně.

  • 1
  • 2
reklama
reklama