50 pravidel pro nováčky v (IT) podnikání - 2. část

| redakce

Kolem podnikání se traduje nespočet klišé a nesmyslů. Jaké triky skutečně fungují, když zakládáte novou firmu v oblasti technologií (a nemusí to být hned nový Facebook)?

Předchozí díl seriálu najdete ZDE.

18. Spěte. Že podnikání znamená 20 hodin práce denně? Na to zapomeňte. Potřebujete spát 8 hodin denně, abyste měli jasnou mysl.

19. Time management je základ. Pokud musíte pracovat 20 hodin denně, znamená to, že si neumíte dobře řídit čas.

20. Cvičte. Pokud nebudete zdraví, nebude zdravý ani váš produkt.

21. Emocionálně fit. Snažte se s nikým nerozcházet, když zrovna máte technické problémy při vývoji softwaru. Bylo by toho na vás moc.

22. Modlete se. Budete to potřebovat. A buďte vděční za to, kam jste se dopracovali. Modlete se i za úspěch svých konkurentů. Čím lépe se jim bude dařit, tím bude trh větší a budete mít více potenciálních objektů pro budoucí akvizice.

23. Starejte se o své zaměstnance. Vymýšlejte pro ně akce, které je zaujmou, dávejte jim dárky. Ať chodí do práce s chutí.

24. Zacházejte se zaměstnanci jako se svými dětmi. Potřebují pravidla. Musíte jim občas umět říct "Ne!" a uštědřit políček (ne doslova). V rámci pravidel je ale také nechte si "hrát".

25. Při oceňování produktu nebuďte chamtiví. Pokud je váš produkt dobrý a cena přijatelná, lidé si ho pořídí. Pak můžete dráže nabídnout aktualizace, doprovodné služby nebo příslušenství.

26. Nejdůležitější je distribuce. Nejvíce dělá značka. Dostaňte jméno, kamkoli to jen jde. Nejlepší reklamou jsou doporučení spokojených klientů. Pište blog o svém oboru a buďte upřímní ohledně jeho silných i slabých stránek.

27. Nechoďte se zastřelit. Vaši zaměstnanci vás potřebují. Stejně jako vaši (budoucí) potomci. Mnohé plány se mohou změnit v noční můru, ale buďte silní a na stres volte jedině bezpečné medikamenty.

28. Dejte zaměstnancům strukturu. Každému zaměstnanci ujasněte, jak se může dopracovat k úspěchu. Vysvětlete jim, jak mohou zbohatnout díky tomu, že budou pracovat právě pro vás.

29. Když propouštět, tak bez odkladu. Vyhoďte zaměstnance, pokud falšuje neschopenky, neustále žádá o vyšší plat, i když tomu jeho výkon neodpovídá, nebo vás pomlouvá před ostatními zaměstnanci. Toto negativní chování je nakažlivé a neměli byste pro něj mít pochopení. Žádné druhé šance neexistují.

30. Udělejte si přítele ze svého pronajímatele. Pokud budete muset někdy prodat firmu, věřte nebo ne, budete potřebovat jeho podpis.

31. Stěhování jen v urgentních případech. Přesuňte se do jiné kanceláře jedině v případě, že jste v té stávající již tak namačkaní, že musejí zaměstnanci sdílet stoly a přestaly existovat uličky.

32. Pořádejte velké párty. Ovšem za své peníze, ne za peníze firmy. Pozvěte zaměstnance, klienty i investory.

33. Pokud k vám zaměstnanec přijde s pláčem, vezměte ho někam stranou a promluvte si mezi čtyřma očima. Seďte s ním tak dlouho, dokud se neuklidní, a naslouchejte. Pokud má někdo splín, signalizuje to komunikační problém ve firmě. Zjistěte, o co jde, a zjednejte nápravu. Nerozčilujte se. Nedopusťte, aby byli vaši zaměstnanci smutní.

34. O Vánocích věnujte peníze na charitu.

35. Zajděte na oběd s konkurenty. Jen poslouchejte a snažte se co nejméně mluvit.

Zdroj: Jamesaltucher.com

reklama
reklama