Svět byznysu se změnil. Některé TOP firmy "nemají nic"

| Andrej Rády

Fundamentální požadavky na to, abyste mohli dosáhnout pohádkové kariéry v byznysu, se mění tak rychle, až nám to někdy nedochází.

Nevím, kdo to napsal první, ani jestli to byl jeden člověk, nebo se to jako sněhová koule nabalovalo, nicméně když si zadáte na Twitteru pár klíčových slov, dojdete k následujícímu:

"Rok 2015? Největší taxislužba na světě Uber nevlastní jediný vůz. Facebook, nejpopulárnější médium na světě, nevytváří žádný obsah. Alibaba, největší maloobchodní prodejce na světě, nedisponuje žádnými zásobami. A společnost Airbnb, přes kterou je uzavřeno nejvíce smluv o ubytování na dovolených, nevlastní žádné nemovitosti určené k bydlení."

Za tím vším je internet. Propojovat je ekonomicky minimálně podobně atraktivní jako vlastnit. Minimálně do doby, než přijde nějaký delší blackout. Warren Buffett na to sice příliš nesází, on je stará (a hodně dobrá) škola, ale jako inspirace to funguje docela dobře.

reklama
reklama