6 byznysových lekcí z ping-pongu

| redakce

Vrcholný manažer tvrdí, že mu ping-pong dopomohl k úspěchu v byznysu.

Amit Kleinberger začal hrát stolní tenis před 12 lety. O pět let později se stal šéfem Menchie's Frozen Yogurt, řetězce se 475 pobočkami v 38 zemích. Při řízení byznysu prý úspěšně aplikoval lekce a strategie, které si přinesl z ping-pongu. Podle něho prý významně přispěly k růstu Menchie's.

"Na mnohé aspekty hry stolního tenisu narazíte i při řízení firmy," vysvětluje Kleinberger. "U obojího jsou důležité strategie a okamžitá reakce na vzniklou situaci. Zaváhání může vést k prohře v zápase, stejně jako v byznysu. Abyste uspěli ve sportu, potřebujete trénovat a hrát. To samé platí pro řízení firmy, jen s tím rozdílem, že v byznysu nejde jen o vás, ale o celý tým, který je potřeba trénovat a zajistit mu nejlepší možné vybavení, aby měl šanci uspět."

1. Ping-pong je taktická hra. Musíte plánovat své kroky v předstihu a předvídat kroky svého soupeře. V byznysu jde o to samé. "Je potřeba neustále hodnotit spotřebitelské chování, předpovídat trendy na trhu a plánovat svou strategii s dostatečnou časovou rezervou," vysvětluje manažer.

2. Klíčová je rychlá a přiměřená reakce. V ping-pongu musíte neustále reagovat, abyste zůstali ve hře. To samé v podnikání.

3. Musíte si být vědomi svých slabých stránek. A snažit se v oblastech, v nichž zaostáváte, zdokonalovat. "Musíte také umět odhalit slabé stránky soupeře a zacílit na ně," říká Kleinberger. "Pokud je například soupeř pomalejší v reakcích na bekhendu, přesně tam musíte mířit."

4. Je to hodně rychlá hra. Jednou se přepočítáte a prohráváte. Se stejným rizikem musíte počítat i v byznysu.

5. Jeden set za druhým. Výhru může rychle vystřídat prohra. Klíčem je zachovat si soustředěnost, neustále analyzovat konkurenci a sledovat trendy, radí Kleinberger.

6. Jedna malá chyba může znamenat prohraný bod. Neměli byste si z toho ale dělat dlouho těžkou hlavu. Musíte se posunout dále. Berte chybu jako příležitost k ponaučení se a s chladnou hlavou a sebevědomím veďte svůj tým přes všechny překážky.

Zdroj: Business Insider

reklama
reklama