Buďte nezapomenutelní. A nejen v práci

| redakce

Chcete zapůsobit? Než abyste vždy a všude podstrkávali své vizitky (a stali se tím pro ostatní poněkud otravnými), zvolte raději některý z následujících postupů, díky kterým si vás lidé všimnou a zapamatují.

Noste něco výrazného či jedinečného

Aby si vás lidé dobře zapamatovali, je někdy nejjednodušší upoutat na sebe pozornost oblečením. Typickým příkladem je technologický guru Steve Jobs, kterého si málokdo uměl představit bez jeho černého roláku. Zakladatel agentury Ogilvy & Mather David Ogilvy zase proslul nošením kiltů. "Pokud nemůžete být vynikající, buďte alespoň zapamatovatelní. Věřte mi, kdybyste Davida potkali, rozhodně si to budete pamatovat," prohlásila v jednom rozhovoru bývalá šéfka Ogilvy & Mather Shelly Lazarus.

Ujměte se vedení

Je obtížné zapamatovat si jména stovky lidí v místnosti. Jméno šéfa, který mítink vede, si ale zapamatujete lépe. "Když jste lídr, vyžadujete respekt a pozornost lidí v místnosti či ve firmě," vysvětluje William Corbett mladší, prezident Corbett Public Relations. Vedoucí, kteří si dokáží získat pozornost, jsou podle něj snáze zapamatovatelní.

Buďte odlišní

Zapomeňte na to, že vás nezapomenutelnými učiní těžká práce a přesčasy. Podle prezidenta O.C. Tanner Institute Davida Sturta je proto potřeba jít více do hloubky. "Nejenže budete dělat svou práci dobře, ale budete ji dělat jinak, nad očekávání, odlišně v porovnání s minulostí," vysvětluje.

Buďte osobní

Podle kariérní poradkyně Sheily Benko je i po uzavření obchodu důležité udržet osobní kontakt. Může jít například o dodatečné doporučení nějakého dalšího zdroje, článku, nebo jen prosté poděkování. Na to vsadil třeba Jason Abrams, který prodává bydlení profesionálním sportovcům. Po uzavření svého prvního obchodu s jedním detroitským fotbalistou sedl na letadlo a letěl do Severní Karolíny a Kalifornie osobně poděkovat hráčovu agentovi a finančnímu poradci. Na oba muže to udělalo takový dojem, že mu zajistili řadu cenných doporučení.

Naslouchejte

Abyste byli zajímaví, zajímejte se. "Lidé o svých zájmech rádi mluví, tak jim dejte šanci," radí Benko. Když se s někým vidíte poprvé, řada lidí vyplní ticho mluvením o sobě. Změňte to a začněte se na zájmy ostatních vyptávat jako první. A když se lidé rozmluví, věnujte jim patřičnou pozornost.

Vyjadřujte se barvitě

Vyhněte se klišé a vymyslete nový způsob, jak světu sdělit, co potřebujete. Věci se prostě dají říci jinak. Někteří šéfové stroze oznámí svým zaměstnancům, aby respektovali konečného zákazníka. Ogilvy by takovému příkazu dal originálnější znění: "Zákazník není hlupák, je to vaše manželka."

Udělejte dojem on-line

Sociální média jsou pro sebeprezentaci klíčová. Začněte dobrou profilovou fotkou. Neměl by to být obrázek vás, vašeho manžela nebo manželky a psa. "Profilovka" by měla být nasvícená a asymetrická; výřez ze skupinového fota z vánočního večírku je špatně. Takové foto by měla logicky doplňovat fotografie na pozadí, která něčím vyjadřuje vaši osobnost. A do třetice, každý svůj příspěvek na sociální síti doplňte fotkou či videem. V současném světě zahlceném texty tak spíše přilákáte pozornost.

Zdroj: Fastcompany.com

reklama
reklama