Více bondů než akcií v Buffettově portfoliu? Není to zase tak dávno, nyní ale akcie dominují

| redakce

Warren Buffett je nejznámějším hodnotovým investorem na světě a každé jeho rozhodnutí sledují miliony obchodníků. Někdy ale trh zapomíná na věci nahlížet v širších souvislostech. Jak na svém blogu upozorňuje Charles Sizemore ze Sizemore Capital Management, málokdo ví, že ne vždy Buffettovu portfoliu dominovaly akcie.

V polovině 90. let minulého století byly v portfoliu Buffettovy investiční výkladní skříně Berkshire Hathaway akcie zastoupeny z více než 75 %. Poté ale Věštec z Omahy spustil výprodeje a podíl akcií začal výrazně snižovat. Právě v té době získaly v portfoliu Berkshire Hathaway nadvládu nad akciemi dluhopisy, jejichž podíl se od poloviny 90. let zvýšil do roku 2001 ze zhruba 10 % až nad 50 %. Netrvalo to ale dlouho a Buffett dal opět prostor akciím.

Diverzifikace investičního portfolia Berkshire Hathaway
Diverzifikace investičního portfolia Berkshire Hathaway

Podíl akcií v portfoliu Berkshire Hathaway roste více než deset let. Mírná korekce přišla jen na přelomu let 2008 a 2009, kdy ve Spojených státech propukla po pádu investiční banky Lehman Brothers drtivá finanční krize, jež srazila akciový index S&P 500 na polovinu. Aktuálně jsou v Buffettově investičním "košíku" akcie zastoupeny téměř ze 60 %, zatímco dluhopisy tvoří jen asi 14 % portfolia. O zbytek se starají hotovost a hotovostní ekvivalenty.

V případě akcií je nárůst jejich zastoupení v portfoliu poměrně logický - již více než šest let si užívají silnou rally, která logicky zvyšuje i jejich význam v rámci diverzifikace napříč různými druhy aktiv. Zajímavé ale je, že navzdory víceméně konstantnímu podílu hotovosti v Buffettově portfoliu v něm klesá význam dluhopisů. I jejich ceny již několik let rostou (výnosy naopak klesají), takže by se dal čekat jiný vývoj.

Kde je zakopaný pes? Tušíte správně, podíl akcií v portfoliu legendárního investora nenavyšuje jen růst jejich cen, ale i postupná výměna bondů za nové akcie.

Zdroj: Tumblr.com

reklama
reklama