10 hříšných akcií firem s výborným cash flow

| redakce

Pít, kouřit a oddávat se hazardu? To všechno vám nebude zapovězeno, pokud zapomenete na etiku a vsadíte na takzvané hříšné akcie. Věřte, že neprohloupíte - život s nimi je jedna velká párty.

Někteří investoři nekupují akcie tabákových firem nebo společností provozující kasina z etických důvodů. Pokud však chcete do portfolia krále hotovosti, jsou tyto tituly pro vás jako stvořené.

Kam za hazardem? Do Sin City!

Vydejte se za stroji na peníze do Las Vegas. Město je domovem těch nejlepších hráčských rezortů světa. Developeři stavějí ostošest, a jakmile budou rezorty hotové, začnou sbírat hotovost kasina. Hazard není dobrou investicí vydělaných peněz, s akciemi provozovatelů kasin je to ale něco jiného. Las Vegas Sands, Wynn Resorts a MGM Resorts jsou tři nejlepší ve svém oboru.

Las Vegas Sands

Aktuálně nejlepší společnost, co se cash flow týče, je Las Vegas Sands vlastnící The Venetian and Palazzo Las Vegas. Je také jedním z největších developerů kasin v Macau a Singapuru. Asijská aktiva znamenají pro Las Vegas Sands obrovské injekce provozního cash flow (přes 4 miliardy USD ročně). Hotovosti by navíc mělo v následujících letech přibývat.

Wynn Resorts

Menší konkurent Las Vegas Sands s aktivy v Las Vegas i Macau. Zakladatel a šéf firmy Steve Wynn vybudoval ikony Las Vegas jako Mirage, Bellagio nebo Wynn Las Vegas, jeho mistrovským dílem je ale nový Wynn Palace v Macau. Rezort by měl být otevřen příští rok a zaručit firmě prakticky okamžité zdvojnásobení již tak úchvatného provozního cash flow.

MGM Resorts International

Je velkým hráčem na Las Vegas Strip a vlastní také kasino v Macau. Společnost byla významně zasažena recesí, nicméně následné oživení znamenalo více než miliardu provozního cash flow za poslední rok. V Las Vegas firma nabírá na síle a staví další rezort v Macau, což představuje velký potenciál růstu peněžních toků.

Las Vegas Sands, Wynn a MGM: Provozní cash flow
Las Vegas Sands, Wynn a MGM: Provozní cash flow

Pivo a panáka

Holdujete jedné z dalších neřestí, a sice alkoholu? Budete se divit, jak je trh s pitím koncentrovaný. Pokud máte rádi pivo, budete zajisté znát skupiny Molson Coors Brewing nebo Anheuser-Busch InBev. Naproti tomu milovníci tvrdého alkoholu asi nedají dopustit na produkty od společností Diageo, Brown-Forman nebo Beam Suntory (čerstvá fúze Beam a Suntory Holdings v Japonsku).

Co se hotovosti týče, králem z těchto pěti je pivní jednička Anheuser-Busch InBev. Molson Coors se ale může pochlubit stabilním růstem a Diageo a Brown-Forman zase využívají celosvětového trendu přesunu ke craft spirits (řemeslně vyráběnému tvrdému alkoholu). V roce 2014 zisk Beam Suntory dosáhl 1,27 miliardy USD a letos by mohl dále růst.

Tvrdý alkohol i pivo jsou prakticky neotřesitelné subsektory. U piva je klíčové povědomí o značce, z čehož mohou Molson Coors a Anheuser-Busch InBev s širokým portfoliem zavedených značek jedině těžit. V oblasti tvrdého alkoholu si svou pozici musely společnosti Diageo, Brown-Forman a Beam Suntory budovat roky, což ztěžuje vstup na trh nováčkům.

Pokud svět nepřestane pít - což se sotva někdy stane -, bude těchto pět hříšných akcií investory v následujících letech zásobovat stabilním cash flow.

Diageo, Anheuser-Busch, Molson Coors a Brown-Forman: Provozní cash flow
Diageo, Anheuser-Busch, Molson Coors a Brown-Forman: Provozní cash flow

A ještě popelníček

Řada investorů se tabáku jako byznysu vyhýbá jak čert kříži. Není to nic pro svatoušky. Nicméně grafy mluví za vše - v dlouhodobém horizontu jde o akcie s nejlepším výkonem.

Philip Morris a Altria Group dlouhodobě pokořily trh. Hlavním důvodem je vysoký cash flow. Jen za poslední rok vygenerovala společnost Philip Morris 6,6 miliardy USD volného cash flow, Altria 4,9 miliardy USD. S hotovostními rezervami mohou zvyšovat hodnotu pro akcionáře prostřednictvím zpětných odkupů nebo udržením vysokých dividendových výnosů (v obou případech nad 4 %).

S&P 500, Altria a Philip Morris: Celkový výnos
S&P 500, Altria a Philip Morris: Celkový výnos

Zdroj: fool.com

reklama
reklama