9 největších chyb, které můžete udělat v práci

| redakce

Nehledě na svůj talent nebo schopnosti možná v zaměstnání děláte nevědomky chyby, které zrovna nenahrávají dobré atmosféře na pracovišti. Některé typy chování mohou ovlivnit to, jak vás vnímají ostatní. Zárukou pohřbení kariéry je podle Travise Bradberryho, známého bloggera na LinkedInu, následující devítka chyb.

1. Podrazy na kolegy

Ať už jde o úmyslný, či neúmyslný podraz, je podobné jednání pádným důvodem pro napětí na pracovišti. Jedním z nejčastějších podrazů je to, že někoho obejdete nebo předběhnete při řešení problému. Lidé tak činí někdy neúmyslně a ve snaze vyhnout se konfliktu, nakonec ale jen vytvoří dusnější atmosféru. Pokud je výsledkem to, že kolegu očerníte v očích někoho jiného, bude to bráno jako podraz, nehledě na původní, třeba i dobrý záměr.

2. Pomluvy

Neshazujte se tím, že pomlouváte ostatní. Pokud se v tom i tak vyžíváte, nedivte se, že se jednoho dne stane, že si drby najdou přímou cestu k pomlouvanému. Jakmile se provalí, že jste byli účastníky takovéto "zábavy" na cizí účet, s jistotou získáte negativní pozornost.

3. Nechlubte se cizím peřím

Jak by vám bylo, kdyby vám někdo ukradl nápad? Pokud se chlubíte cizí prací, působí to, jako kdybyste nedokázali nic vlastního. Dále tím dokazujete, že nejste týmoví hráči a pracovní vztahy jsou vám ukradené.

4. Emoční labilita

Vztek, rozčilení, hádky nebo pláč svědčí o nízké emoční inteligenci. Odtud už je jen malý krok k tomu, abyste dostali vyhazov. Jakmile projevíte určitý stupeň emoční nestability, lidé začnou pochybovat o vaší důvěryhodnosti a schopnosti zachovat chladnou hlavu, až půjde "do tuhého". Pokud se vám podaří udržet emoce na uzdě ve sporu, odejdete z něj vždy jako vítěz.

5. "Nenávidím tu práci!"

To poslední, co by někdo chtěl v práci poslouchat, je to, jak nenávidíte svoji práci. Pokud je to přesně váš styl, nedivte se, že získáte nálepku negativisty, který sráží morálku celého týmu. Pesimisty nemají šéfové v lásce a vědí, že se vždy najde nějaký nadšenec jako náhrada za vás.

6. Vychloubání se

Když se někomu něco povede a půl roku se tím chlubí, působí to, jako kdyby takových úspěchů moc nezažil. Schopnost dělat skvělé věci bez zbytečných řečí naopak demonstruje silnou vůli a dokazuje, že uspět pro vás není nic neobvyklého.

7. Lži

Řada lží začíná dobrým úmyslem - lidé chtějí pomocí lži chránit sebe nebo někoho jiného. Jenže na jednu lež se zpravidla nabaluje další a lavina exponenciálně roste, dokud vás nezavalí. Jakmile se jednou ukáže, že jste lháři, této nálepky se nezbavíte.

8. Páchnoucí jídlo

Asi na pracovišti nebudete mít mnoho kamarádů, když si v pauze na oběd na pracovní stůl vybalíte z krabičky den starou rybu. Základní pravidlo pro stravování na pracovišti zní: Vše, co je cítit za dveře kuchyňky, nechte příště doma. Pokud se dá něčemu, co omezuje pohodlí ostatních, snadno vyhnout, neváhejte. Jinak to bude působit tak, že neberete ohledy na ostatní.

9. Spálit mosty?

Práce se točí kolem lidí a konexí. Svrhnout atomovku na všechny své bývalé profesní vztahy je velká chyba.

V nejmenovaném kavárenském řetězci se jedné servírce podařilo v jeden den spálit všechny mosty, když bez varování ze dne na den odešla ze zaměstnání za lepší nabídkou. Výsledkem bylo, že nenaštvala jen manažera, ale všechny bývalé kolegy, kteří, než se našla plnohodnotná náhrada, museli pracovat za ni. Svůj krok mínila jako útok na šéfa (kterého neměla příliš v lásce), v reálu ale zkazila dva týdny celému bývalému týmu. Přitom se této situaci dalo diplomatickou cestou vyhnout.

Zdroj: LinkedIn

reklama
reklama