Finanční poradci propadají sociálním médiím

| redakce

Sdílí své příspěvky, tweetují i lajkují. Poradci využívají při své práci stále častěji sociální sítě. Jejich rostoucí aktivitu v on-line prostoru odhalily dva různé průzkumy, jeden provedený Smarsh a druhý společností Cogent. Podle nich jsou poradci na LinkedInu, Facebooku a Twitteru jako ryby ve vodě.

Podle průzkumu Cogent Reports kolem 75 % poradců aktivně využívá sociální média z profesních důvodů. Smarsh zase odhalila významný nárůst popularity sociálních sítí mezi poradci v posledních letech - v roce 2011 využívalo LinkedIn jen 39 % poradců, dnes už je to 72 %. U Twitteru stoupla čísla z 14 % v roce 2011 na 44 %. Ani Facebook nezůstal pozadu s aktuálně 34 % oproti 23 % v roce 2011.

Podle Amy McIlwainové, autorky The Social Advisor: Social Media Secrets of the Financial Industry a viceprezidentky strategií pro digitální obsah a sociální média v Moore Communications Group, poradci od upjatých komentářů přecházejí k mnohem odvážnějšímu tónu a oddělení compliance už (minimálně v USA) trochu povolují otěže. Důvodem je rostoucí poptávka klientů.

McIlwainová ale uvádí, že by si poradci měli při sdílení příspěvků uvědomit, že sociální média nejsou nástrojem pro propagaci a prodej produktů. "Jsou především místem pro budování vztahů s klienty," zdůrazňuje.

Poradci si musejí při svém tvůrčím rozletu dát pozor zejména na to, co jim (ne)dovoluje regulace. To musejí zohlednit hlavně v případě vydávání investičních doporučení. "Sociální média nebyla tím, čím jsou dnes," tvrdí Douglas Boneparth, finanční poradce z Life and Wealth Planning. "Zájem o sociální média je využíván k podpoře byznysu."

Poradci nejvíce využívají LinkedIn, oblíbené jsou i YouTube, Facebook a Twitter. Například Eric Roberge, finanční poradce z Beyond Your Hammock, preferuje YouTube díky jeho velké rozšířenosti a velkému počtu uživatelů. "YouTube nabízí nový přístup ke sdílení nápadů, umožňuje podat více informací a udržet si pozornost klientů," tvrdí. Nelze než souhlasit, video je rozhodně zajímavější než třeba leták. Roberge považuje sociální média také za vhodnou cestu, jak zůstat s klienty v kontaktu a nabídnout jim informace a edukaci.

Zdroj: InvestmentNews

reklama
reklama