Rada pro české firmy: Svět není jen Evropská unie

| redakce

83 % exportu malých a středních firem z České republiky směřuje do zemí EU, jen 17 % připadá na zbytek světa. Vlády opakovaně upozorňovaly a vyzývaly domácí podniky, aby během krize diverzifikovaly svou klientskou základnu. Měly by se menší firmy poohlédnout mimo EU, nebo jim Evropa nabízí dostatek příležitostí? To byla první otázka moderátora Romana Chlupatého na Karla Havlíčka, předsedu představenstva Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR.

Z OBSAHU

  • Je důležité dobře diverzifikovat riziko. Není cílem dodávat velké množství zboží či služeb do jedné nevyzpytatelné země bez vyšší přidané hodnoty.
  • Poslední rok nebo dva se exportérům daří díky slabší koruně.
  • Česká ekonomika je inovativní a flexibilní. Nemáme problém změnit výrobní portfolio nebo exportní teritoria. Česká ekonomika ale navzdory trendům, které umí zachytit, bude stát na tradičních oborech.
reklama
reklama