Proč bychom měli přijmout zrovna vás? 3 nejlepší odpovědi

| redakce

Jakou nejlepší strategii zvolit při pracovním pohovoru, když na vás personalista vytasí jednu z nejčastějších otázek?

Možná otázku "proč bychom měli přijmout zrovna vás" vnímáte jako záludnou a nepříjemnou. Pokud se na ni ale dobře připravíte, můžete odpověď na ni proměnit ve skvělou příležitost ke shrnutí svých silných stránek a předpokladů pro pracovní pozici.

Zde jsou tři osvědčené strategie, jak se při pracovním pohovoru stát pro personalistu dobře zapamatovatelným, a tedy předurčeným pro úspěch.

1. Nabídka versus poptávka

Vyzrajte na záludný dotaz personalisty tím, že budete zvídaví a detailněji odhalíte, co konkrétně firma u pozice vyžaduje a jaké přínosy by nová práce měla pro vás. Hodně kandidátů dělá chybu v tom, že se snaží pouze vyjmenovat výhody pro zaměstnavatele. Cílem firmy ale není jen získat zaměstnance, který bude "jak dělaný" pro danou pozici. Zároveň musí být také "zapálený pro věc". Přemýšlejte o motivaci, jak byste díky nové práci zlepšili své dovednosti a zda pozice skýtá možnost kariérního postupu.

2. Expert v oboru

Kompletní otázka personalisty zní: "Proč si máme vybrat právě vás, ne někoho jiného?" Snažte se proto zamyslet se nad tím, v čem jste výjimeční v porovnání s konkurenty. Mějte na paměti, že soutěžíte s ostatními stejně kvalifikovanými kandidáty, takže je potřeba prokázat, že jste ve svém oboru špička.

Nepodceňujte přípravu na pohovor a prostudujte si firmu do hloubky, zaměřte se na to, v čem je unikátní, mluvte o historii i budoucnosti. Znalosti o společnosti znamenají hned několik konkurenčních výhod - ukazují váš vážný zájem o pozici, protože jste kvůli získání informací byli ochotni investovat svůj čas a úsilí, a navíc působíte jako někdo, kdo už o firmě něco ví, takže se snáze zaškolí.

3. Řešení problémů

Někdy personalisté inzerují volnou pracovní pozici, protože ve firmě vyvstal nějaký problém, který dosavadní tým nedokáže vyřešit. Jděte k jádru věci a v odpovědi navrhněte, jak byste firmě zajistili úlevu od problémů, které ji právě sužují. Neztrácejte čas tím, že budete mluvit pouze o minulosti, buďte vizionáři.

Zdroj: The Daily Muse

reklama
reklama