Chcete zbohatnout? Něco prodejte!

| Andrej Rády

Vezměte všechny milionáře (nebo lidi ještě bohatší), z celé směsi pečlivě vyjměte výherce v loteriích a jiná hazardérská štístka a také všechny ty, kterým bohatství spadlo do klína jako dědictví. Najdete jeden společný znak. Možná by se vlastně dal najít i u těch, kdo co týden vyplňují sloupečky Sportky rodnými čísly svých dětí. O co přesně jde?

Jak se stát multimilionářem?

Vedle zmíněné kupy (ne)štěstí (ta závorka je tam kvůli ne vždy jednoznačnému psychickému rozpoložení dědiců firem, nemovitostí a dalších "problematických" věcí) si sáhnete na velké peníze v podstatě jen dvěma způsoby. Buď fanaticky šetříte, nebo umíte něco prodat. Jak asi tušíte, mnohem větší ponaučení si lze vzít z druhého jmenovaného případu.

Proč? Protože prošetřit se k velkému bohatství jsou pořádné nervy vyžadující obrovskou disciplínu. O "šťastném" životě, jakkoli měkký je pojem štěstí v ekonomickém diskurzu, navíc jako skrblík (natož jeho rodina) dost možná jen čtete v novinách. Samozřejmě z kontejneru, kdo by to kupoval, šetříme!

Daleko snazší, alespoň v tomto směru, je něco prodat. Buď něco máte něco hmotného, a vlastně už tedy bohatí jste, jen to zpeněžíte. To ale není vlastně nic jiného než zmíněný případ "dědictví", i kdyby to nebyly zlaté zuby po babičce i s její chalupou. Opravdu bohatí lidé totiž umějí prodat něco, co umí, co vymyslí, co vyrobí nebo vylepší.

  • Warren Buffett prodává svou finančnickou expertizu.
  • Elon Musk prodává vize, ale také je umí zhmotnit do automobilů Tesla, solárních článků a baterií nebo vesmírných plavidel.
  • Mark Zuckerberg nejdříve prodával nápad, za kterým ale téměř od začátku všichni viděli velký reklamní potenciál. A Mark se nakonec poddal.
  • LeBron James nebo Jaromír Jágr prodávají své sportovní dovednosti a doslova léta tréninkové dřiny. (Ano, měli možná nějaký ten talent navíc.)
  • Joanne Rowlingová (říká si J. K.) prodává příběhy o Harrym Potterovi. A už nejen ty.
  • Taylor Swift prodává svou hudbu a další výsledky práce týmu lidí, který hravě živí.

Bohatí zkrátka něco prodávají! Tak najděte svůj "kapitál" a zkuste to taky. Třeba to bude produkt jako auto, aplikace v telefonu nebo rovnou telefon, dobře upečený chleba, koláč podle babiččina receptu, nebo služba, třeba design, právní poradenství, finanční plán nebo návod na spokojený život. Nakonec i tu akcii, co vylétla o 300 % výše, musíte nejprve někomu prodat, než si budete moct něco koupit. Tak do toho, stačí trocha fantazie.

Zdroj: Business Insider

reklama
reklama