Denní glosa: Kondomy a sunar aneb Jak vydělat na prohře

| Daniel Deyl

Ve sportu se na vlastní prohru sázet nesmí (s výjimkou českého fotbalu, který se takovými idiotskými pravidly nezatěžuje). V byznysu je to jednodušší.

Nejprve hypoteticky. Když právnická firma vidí, že to v ekonomice jde z tlustých do tenkých, zbaví se poloviny lidí z divize fúzí a akvizic a naopak posílí divizi restrukturalizací a insolvencí. A ejhle, cash flow zase pěkně nabývá.

A teď z praxe a přímočařeji. Společnost Reckitt Benckiser, podle vlastní charakteristiky "výrobce spotřebního zboží", oznámila, že koupí amerického výrobce sunaru Mead Johnson.

Co má být? Inu, nemalá část onoho spotřebního zboží, jež Reckitt Benckiser vyrábí, jsou kondomy. To byly časy, když se "durexy" poprvé objevily v automatech vysázených v promiskuitních českých luzích. Koupit velkovýrobce dětského mlíčka je pro takovou firmu ekvivalent úsloví "pro sichr". Asi jako kdyby výrobce dětských vakcín pro jistotu expandoval i do výroby malých rakví.

reklama
reklama