Burzovní kalendář 17. 8. - 21. 8. 2009

| redakce

Výhled očekávaných událostí nadcházejícího týdne. Makroekonomické indikátory, hospodařské výsledky firem. Vše přehledně a na jednom místě.

Wall Street

datum událost
17-21/8 Výsledková sezóna: Lowe's,Heinz,Home Depot,HP
20/8 Index výrobní aktivity Philadelphia FED
21/8 Prodej stávajících domů

Poslední opozdilci americké výsledkové sezóny se v týdnu stanou například největší prodejce potřeb pro kutily Home Depot (0,59 USD) nebo jeho konkurent Lowe's (0,54 USD). Mladou ekonomiku bude zastupovat výrobce počítačů a spotřební elektroniky Hewlett-Packard (0,9 USD).

Makrodata bude v týdnu reprezentovat index výrobní aktivity FED, který bude zveřejněn ve středu (odhad -2). Jestli se na americkém nemovitostním trhu formuje pomyslné dno, by mohly v pátek potvrdit prodeje stávajících domů (odhad +2,3%).

Eurozóna

datum událost
18/8 ZEW - index důvěry v SRN
19/8 Inflace - index spotřebitelských cen SRN
21/8 Index nákupních manažerů v EU

Výsledková sezóna v západní Evropě prakticky skončila a tak pozornost investorů bude směřovat k makroekonomickým indikátorům.

Z makroekonomických dat stojí za pozornost úterní index důvěry ZEW, který se měří v Německu ( odhad 45 bodů) nebo páteční index nákupních manažerů v EU.

Česká republika

datum událost
19/8 NWR - hospodářské výsledky
20/8 VIG - hospodářské výsledky

Česká výsledková sezóna vstupuje do své poslední třetiny. Na výsledkové listině najdeme pojišťovnu VIG a uhelnou NWR.

Akcie NWR minulý týden přidaly více než 10 procent, ale podle Filipa Kejly, burzovního makléře z Wood&Company se nejednalo o spekulaci na lepší než očekáváné výsledky

Burzovní analytik Petra Hlinomaz z BH Securities se domnívá, že hospodaření NWR zůstane i v druhém čtvrtletí v červených číslech (odhad -15,3 mil EUR). Tržby by měla NWR vykázat ve výši 277 mil EUR.

Naopak v Praze a ve Vídni obchodovaná pojišťovna VIG, které bude oznamovat o den později bude s velkou pravděpodobností pokračovat v tradičně solidních výsledcích ( odhad 167 mil EUR).

reklama
reklama