NWR zklamalo.

| redakce

NWR dnes před otevřením trhu zveřejnilo své výsledky za druhé čtvrtletí 2009. Výsledky jsou celkově slabší než je očekávání trhu na provozní úrovni i na úrovni čistého zisku.

Rozdíl na úrovni čistého zisku je větší kvůli vyšším než očekávaným finančním nákladům. Výsledky za 1H09 (2Q09) jsou meziročně výrazně slabší kvůli poklesu prodejů (propad v ocelářství) a poklesu prodejních cen u koksovatelného uhlí a koksu.

Celkové tržby NWR tak za 2Q09 dosáhly 243,9 mil. EUR (-47,3% r/r), trh očekával, že tržby dosáhnou 260,7 mil. EUR, my jsme očekávali tržby ve výši 237,8 mil.EUR (výsledek na úrovni tržeb je tak prakticky v souladu s naším očekáváním).

Provozní výsledek NWR pak poklesl na úrovni EBIT na ztrátu ve výši 16,8 mil. EUR, trh očekával ztrátu ve výši 10,1 mil. EUR, my jsme očekávali větší ztrátu (25,7 mil. EUR).

Důvodem rozdílu oproti naší projekci je mírně nižší očekávání na úrovni tržeb. EBITDA za 2Q09 tak dosáhla pouze 20,9 mil. EUR (--85,1% r/r). Trh očekával EBITDA ve výši 14,2 mil. EUR. Pokles provozní výkonnosti se projevil samozřejmě i poklesem na úrovni čistého zisku, kde NWR vykázalo ztrátu ve výši 39,3 mil. EUR. Trh očekával ztrátu ve výši 19,7 mil. EUR. Důvodem rozdílu oproti očekávání trhu i našemu očekávání jsou vyšší než očekávané finanční náklady, které dosáhly 20,5 mil. EUR (eAFT 1,0 mil. EUR). Důvodem jsou nižší kursové zisky a výnosové úroky (pokles sazeb).

NWR dle očekávání oznámilo, že za první pololetí 2009 nevyplatí žádnou dividendu.

Důvodem je samozřejmě to, že NWR skončilo za 1H09 ve ztrátě 41,4% mil. EUR. Společnost jinak potvrdila vyplácet nadále 50% ze svého konsolidovaného zisku na pololetní bázi. NWR v komentáři potvrdilo svůj výhled na celoroční prodeje ve výši 10,5 mil. tun.

Kurz NWR

Očekáváme, že akcie NWR by na zveřejněné výsledky, které jsou horší než očekávání trhu, měly zareagovat poklesem.

Na druhou stranu většímu poklesu bude bránit očekávaný vývoj na akciových trzích a poptávka po akciích NWR z posledních dnů.

Zdroj: ATLANTIK FT

reklama
reklama