Managed futures: 30 let úspěšného investování

| Radim Kolmaš

Výnosy ze tří dekád fungování managed futures dokazují jejich nízkou korelaci s akciovými trhy a schopnost pozvednout potenciál ziskovosti portfolia. Během posledních 30 let migrovaly managed futures z finančních periférií do centra investičního světa s více než 250 miliardami USD (CME Group) pod správou finančních manažerů v polovině roku 2010.

Managed futures fungují u komodit i měn

Navíc růstu aktiv ve správě se managed futures dočkaly i v letech 2008 a 2009, kdy poklesla aktiva ve správě hedgeových fondů téměř o 30 procent. Když se akciová portfolia propadala v roce 2008, managed futures zažily jeden z nejúspěšnějších roků v dosavadní historii s návratností přes 14 procent, přičemž americký akciový index S&P 500 utrpěl ztrátu přesahující 38 procent.

Managed futures otevírají čtvrtou dekádu se zajímavou historií dosažených výkonů, čímž potvrdily svou charakteristiku atraktivní investiční alternativy dodávající portfoliu snížení volatility a zvýšení potenciálu ziskovosti.

Co jsou managed futures?

Managed futures se podobají investičním fondům ve správě investičního kapitálu profesionálními money manažery namísto samotných investorů. Místo akcií a dluhopisů však manažeři (Commodity Trading Advisor – CTA) obchodují s komoditami prostřednictvím kontraktů futures nebo opcí na futures evidovaných na světových komoditních burzách.

Každý manažer musí být zaregistrován u dvou organizací: Commodity Futures Trading Commission (CFTC), což je federální regulátor komoditních trhů (ekvivalent Securities and Exchange Commission u trhů akciových) a National Futures Association (NFA). V současné době (říjen 2010) existuje přibližně 1 600 společností s licencí CTA, díky nimž mají investoři příležitost vybírat z velkého množství obchodních stylů. Různorodost manažerů implikuje možnost každého investora vybírat si ze širokého spektra specializací na různé komoditní trhy, short-term vs. long-term investice, vysokofrekvenční vs. nízkofrekvenční strategie apod.

  • 1
  • 2
reklama
reklama