Nový trend developerů: Zákazníky se snaží dostat přes emoce

| Renata Lichtenegerová

V prvních sedmi letech nového tisíciletí byla hlavním heslem marketingu developerských projektů dobrá lokalita. Ekonomická krize obohatila reklamní slogany o pojem sleva. Teprve v poslední době se developeři učí lákat potenciální kupce i na životní styl a emoce.

Vizualizace developerského projektu

Dlouhá léta byl nejfrekventovanějším motivem reklamních kampaní na nové developerské projekty obraz rozesmáté rodinky. Hitparádu nejčastějších reklamních sloganů vedly různé modifikace hesla "Blízko přírodě, na dosah městu". Stěžejní byla lokalita a tu prodejci neváhali trochu přikrášlit.

"Nebylo výjimkou, když se informace na reklamních nosičích poněkud odchýlily od reality. Deklarovaná vzdálenost od centra města byla dramaticky jiná než skutečnost, zmiňovaná zeleň v dosahu býval mnohdy kopeček 20 minut pěší chůze od domu," konstatuje Peter Višňovský, obchodní ředitel realitní kanceláře Lexxus. To se však podle mění, mimo jiné i díky ekonomické krizi.

"Developeři jsou otevřenější experimentům a kreativitě. Uvědomují si, že o menší počet klientů je potřeba skutečně bojovat," míní Višňovský. V aktuálních reklamních kampaních developerů je podle něj vidět snaha o odlišení od konkurence a vytvoření jedinečného a dobře zapamatovatelného obrazu konkrétního bydlení. "Projevuje se to i větší pestrostí v názvech nových projektů, které již nepracují pouze s prověřeným a dosti nudným vzorcem Rezidence + označení části města," dodává Višňovský.

Od lokality k životu a emocím

Marketing developerských projektů se podle odborníků v Česku výrazně změnil až za poslední rok dva. "O komunikaci se začíná uvažovat již při řešení celého projektu, ne až když je vše definitivně připraveno a projekt se začíná prodávat," říká Miloš Červenka, obchodní ředitel Realitní společnosti České spořitelny.

Odborníci na marketingovou komunikaci podle něj dokážou developerům poradit s lepším cílením na potenciálního kupce. Umí se podívat na potřeby bydlení ze širšího pohledu životního stylu, tedy jinak než architekti, projektanti a developeři.

  • 1
  • 2
reklama
reklama