Investiční příležitost na trhu s realitami?

| Petr Gola

Investice do nemovitostí byly a vždy budou zajímavou alternativou. Majitel nemovitosti má na výběr mezi jejím pronájmem a prodejem. V některých letech ceny nemovitostí reálně rostou, jindy klesají. Správné načasování nákupu i prodeje, výběr nejvýhodnějšího financování nákupu a výběr vhodné nemovitosti jsou proto zcela zásadní.

Nemovitostní fondy - ilustrační foto

O úspěšnosti investice do nemovitosti rozhoduje několik faktorů. Je proto potřeba ji dobře promyslet. Jako všude jinde platí, že nejvíce o zisku rozhoduje nákup. Při nákupu se tvoří budoucí potenciální zisk.

Nemovitost, ať už byt, nebo dům, se časem nejvíce zhodnocuje díky své poloze, tedy výběrem města nebo městské části. V současné době jsou rozdíly v ceně nemovitostí v Česku oproti ostatním vyspělým zemím poměrně malé, a tak by se měly v budoucnu zvětšovat.

Klíč k úspěchu? Výběr lokality

I v menších městech v Česku se bude rozdíl v cenách bydlení v závislosti na lokalitě zvyšovat. O ceně nemovitosti rozhoduje mnoho věcí: ekonomický vývoj v zemi, pracovní příležitosti v daném místě, možnosti studia nebo životní prostředí.

Každý kupující by měl také mít na paměti demografické trendy. V Evropě i Česku najdeme z demografického hlediska perspektivní regiony, ale také oblasti, kde budou v příštích letech ceny bydlení klesat.

Anketa: Jak se budou vyvíjet české nemovitosti v roce 2012? Anketa: Jak se budou vyvíjet české nemovitosti v roce 2012? České nemovitosti mají za sebou složitá léta. Český realitní sektor zaostával stejně jako jinde v ...

V Česku bude stoupat počet "singles". Počet jednočlenných domácností totiž zatím zaostává za evropským průměrem. A pro trh s bydlením je klíčovým ukazatelem právě počet domácností, ne obyvatel.

Jak se mění ceny nemovitostí ve světě?

Globální trh s nemovitostmi se výrazně mění. Rozdíly jsou i mezi jednotlivými zeměmi. Analytická společnost Global Property Guide uvádí, že ve 3. čtvrtletí 2011 meziročně klesly ceny nemovitostí ve 26 zemích, v 18 zemích naopak vzrostly.

  • 1
  • 2
reklama
reklama