Stabilita akciového portfolia: Akcie potravinářských gigantů!

| redakce

Velké potravinářské, nápojové a tabákové firmy mají jedno společné – i v době krize mají vysoké zisky a podnikají v necyklickém odvětví spotřebního zboží. Lidé se bez ohledu na svou finanční situaci bez jejich produktů zkrátka neobejdou. A právě téměř konstantní poptávka je pozitivním atributem, na který investoři v době nejistoty a ekonomické krize slyší.

"Světový trh potravin je takovou malou globální vesnicí. Od Petrohradu přes New York až po Mombassu si lidé oblíbili stejná jídla a pijí stejné nápoje," říká Jan Barta, člen představenstva ČSOB Asset Management. "V akciovém koši našeho fondu zaměřeného na potraviny a nápoje je 30 značek výrazně se podílejících na světovém trhu potravin a nápojů. Jejich cenné papíry někteří investoři dokonce považují za rodinné stříbro portfolií. Mnozí se totiž již stačili přesvědčit, že jsou to výnosové držáky."

Velcí světoví giganti jako Nestlé, Unilever a další se stávají většími a mocnějšími. "Jelikož tito giganti vlastní desítky i stovky různých značek a produktů, je jejich portfolio dostatečně diverzifikováno, což zajišťuje stabilní tržby a ziskovost," upřesňuje Aleš Prandstetter, investiční stratég ČSOB AM. "Ziskovost firem je skutečně impozantní. Podle agentury Bloomberg dosahují hrubé marže firem zahrnutých v sektorovém indexu S&P Food & Beverage zhruba 50 %, výnosnost aktiv pak velmi slušných 12 %. Ziskové polštáře, a tedy i bezpečnost pro investora, jsou tedy více než dostatečné i pro špatné časy."

Jedním z důvodů dobré stability potravinářských gigantů je jejich technologický náskok. "S jejich náklady na výzkum a rozvoj mohou mnohé státy jen těžko soupeřit," vysvětluje Jan Barta.

Výkonnost akcií firem ze sektoru potravin a nápojů značně převyšuje široké akciové indexy

Býci patří na pole aneb trend, na kterém můžete vydělávat desítky let Býci patří na pole aneb trend, na kterém můžete vydělávat desítky let Tvrdí to Rogers, připouštějí to mnozí další – býčí závod o zemědělskou půdu začal. Lidí ...

Zdroj: ČSOB

reklama
reklama