Firmy: Kdo vydělal na MS ve fotbale? - 1. díl

| Tomáš Poděbrad

Mistrovství světa ve fotbale je za námi. Pro mnohé bylo událostí roku, pro ostatní zklamáním. Kdo však mohl, vydělal na něm. Nemluvíme tu o překupnících s lístky, ale o největších světových firmách, které spojily s fotbalem svá jména.

adidas

Adidas

Náklady: Za smlouvu s FIFA zaplatil Adidas 351 milionů dolarů.

Výsledek:

Společnost odhaduje prodej svých produktů, související s mistrovstvím světa, na téměř miliardu a 900 milionů. To jsou pro Adidas rekordní čísla. Oproti mistrovství Evropy v roce 2008 jde o 15procentní nárůst, ve srovnání s mistrovstvím světa před čtyřmi lety je to dokonce 26procentní zlepšení. Jen pro příklad, dresů se tento rok podařilo prodat už 6 a půl milionu, což je více než dvojnásobek oproti MS v Německu.

Visa

Visa

Náklady: Za smlouvu s FIFA zaplatila Visa 200 miliónu dolarů.

Výsledek:

Útraty z karet Visa se v prvních třech červnových týdnech zvedly meziročně o 65 procent. A to díky fanouškům. V jiných zemích to může trvat mnohem déle než rok, aby byla patrná taková změna. Zde pomohl firmě samozřejmě obrovský příliv fanoušků do Afriky. Těm se podařilo utrácet ve více než 14 tisících obchodech a 186 obchodních centrech.

Coca Cola

Coca-Cola

Náklady: Za smlouvu s FIFA za období 2007 až 2012 zaplatila Coca-Cola 500 milionů dolarů.

Výsledek:

Stručně a jasně - prodej se díky mistrovství světa zvýšil o 3 procenta. Výsledek, který možná tolik neohromí, ale výrobce limonád dlouhodobě těží ze spolupráce s největšími sportovními svátky.

Emirates Airlines

Emirates Airlines

Náklady: Sponzorský příspěvek v hodnotě 195 milionů dolarů.

Výsledek:

22 zápasů, dvě čtvrtfinále, semifinále, boj o třetí místo, a samozřejmě finále, a to jak během tohoto mistrovství, tak na tom nadcházejícím. To vše měli diváci ve Spojených Arabských Emirátech zdarma. Fotbaloví nadšenci letící s Emirates Airlines si navíc mohli užívat všech živých přenosů a záznamů, které měla letecká společnost také k dispozici.

Sony

Sony

Náklady: Sponzorský příspěvek v hodnotě 305 milionů dolarů na MS 2010 a 2014.

Výsledek:

Sony mohla všem lidem předvést svou novou 3D technologii. Stánky s možností přímého sledování zápasů v trojrozměrném obraze nabízela na stovkách míst po celé Jihoafrické republice. Na Mandelově náměstí v luxusní čtvrti Johannesburgu dokonce instalovala toto zařízení ve zvětšené verzi, tudíž si mohl tuto novou technologii okoukat téměř každý návštěvník MS.

  • 1
  • 2
reklama
reklama