Firmy: Kdo vydělal na MS ve fotbale? - 2. díl

| Tomáš Poděbrad

Druhá část článku ukazuje, že nejen firmy, které šampionát sponzorovaly nebo technicky a jinak podporovaly, ale i samotné týmy, Jihoafrická republika a fotbalová federace nepřišly zkrátka.

Seara

Seara

Náklady: Částka neupřesněna.

Výsledek:

Logo Seara, brazilské potravinářské společnosti, bylo zobrazováno na reklamních plochách během každého zápasu MS. Spojení s FIFA se firmě vyplatilo, když jen v prvním čtvrtletí tohoto roku díky propagaci fotbalu Seara zvýšila tržby o téměř 45 procent. "V celosvětovém měřítku je pro nás spojení s fotbalem tou nejlepší možnou reklamou. Dostaneme se k milionům dalších zákazníků, což je pro nás nejdůležitější," říká Marcos Molina dos Santos, finanční ředitel společnosti.

Yingli

Yingli

Náklady: Konkrétní suma není známa. Čínská média však informovala, že společnost musela do MS investovat kolem 20 milionů dolarů.

Výsledek:

Firma specializující se na solární energii investicí neprohloupila. Její produkty byly vystaveny na speciálně určeném místě na Soccer City Stadium v Johannesburgu. "Místo je fantastické. Neexistuje snad lepší příležitost, jak prezentovat naše výrobky a zelenou energii," podotýká Robert Petrina, výkonný ředitel společnosti.

BP Africa

BP Africa

Náklady: Mezi 4,5 a 7,5 milionu dolarů plus miliony galonů ropy.

Výsledek:

BP Africa byla oficiálním dodavatelem pohonných hmot a plnila nádrže generátorů, které využívaly všechny televizní stanice. Oficiální automobilová flotila FIFA a všechny týmové autobusy samozřejmě tankovaly u katastrofou pošpiněné ropné společnosti.

FNB

Jihoafrická První národní banka (FNB)

Náklady: 30 milionů dolarů.

Výsledek:

Banka obdržela od FIFA exkluzivní reklamní plochy a marketingová a propagační práva ve finančním oddělení celého MS.

Telkom

TELKOM

Náklady: Žádné. Téměř 30 milionů dolarů zaplatila jihoafrická vláda jako součást technologického rozpočtu mistrovství.

Výsledek:

Telekomunikační společnost poskytla na celý turnaj novou infrastrukturu pevných linek. Smlouva obsahovala i speciální reklamní práva v celé JAR.

  • 1
  • 2
reklama
reklama