Pokud od nás chcete peníze, zameťte si před vlastním prahem, vzkazuje Evropě čínský premiér

| Patria.cz

Vize Číny jako zdroje hotovosti pro strádající evropské ekonomiky dnes utržila ránu v podobě vyjádření předsedy čínské vlády. Wen Ťia-pao sice uvedl, že je Čína připravena přispět k rovnovážnému světovému hospodářskému růstu, západní státy však nejdříve musejí zastavit růst dluhů. Zpráva přichází den poté, co média přišla s tím, že se představitelé italské vlády setkali s Čínou a žádali o investice výměnou nejen za dluhopisy, ale i státní firmy.

Čínský premiér Wen Ťia-pao s německou kancléřkou Angelou Merkelovou

"Tyto země si musejí nejdříve udělat pořádek u sebe doma," uvedl dnes premiér čínské vlády Wen Ťia-pao při příležitosti zahájení letního Světového ekonomického fóra, které se koná v čínském přístavním městě Ta-lien. Wen také vyslal signál o nutnosti přijmout opatření zamezující dalšímu negativnímu vývoji. "Rozvinuté země musejí učinit zodpovědné fiskální i monetární politické kroky. Nejdůležitější je zabránit dalšímu šíření dluhové krize v Evropě."

Jim Cramer: Evropskou verzi Lehman Brothers už nikdo neodvrátí

"V současné době se globální ekonomika pomalu zotavuje, ale nestabilita a nejistota stále rostou," uvedl čínský premiér. "Míra nezaměstnanosti největších ekonomik je stále vysoká, rozvojové ekonomiky čelí rostoucím inflačním vlivům. To vše ukazuje, že globální ekonomická obnova bude trvat ještě dlouho," dodal.

Zároveň vyjádřil důvěru ve schopnost USA a EU poradit si se současnými hospodářskými problémy a nabídl čínskou pomoc. Čína je podle muže stojícího v čele čínské vlády připravena zvýšit podíl svých investic jak ve Spojených státech, tak i v Evropě.

Čína naopak očekává, že ji EU uzná jako plnohodnotnou tržní ekonomiku. Peking podle něj doufá v průlom v evropském postoji k Číně na summitu EU a Číny, který se bude konat 25. října v Tchien-ťinu. Uznání Číny jako tržního hospodářství by znamenalo pro ekonomiku ochranu před antidumpingovými žalobami, připomíná agentura DPA.

  • 1
  • 2
reklama
reklama