Chcete ekonomický růst? Nerozvádějte se!

| redakce

Rozvod je drahá záležitost. Náklady na něj v posledních letech navíc razantně rostou. Ekonomický dopad rozvodů však zdaleka nekončí u účtů za advokáty a dělení majetku. Řada studií dokazuje, že rozvody nepostihují jen zúčastněné strany, nýbrž celou ekonomiku.

Rozvod - ilustrační foto

Je jen málo věcí, které zpomalují ekonomický růst tak znatelně jako vysoká míra rozvodů. Podle studie Marriage and Religion Research Institute je manželství důležitým zdrojem ekonomického růstu a finanční stability. "Zdravé" manželské vztahy ekonomice pomáhají, zatímco rozvody na ni mají negativní dopad.

Dalším faktorem, který ovlivňuje ekonomický růst, je růst celkového počtu domácností. Když se pár rozvede, hledá další bydlení a spotřebuje více energií a surovin. V tomto ohledu platí, čím více rozvodů, tím hůře pro ekonomiku.

Změna tradičního vnímání manželství a rodiny snižuje rozvodovost

Říká se, že v USA končí 50 % manželství rozvodem. Tato zjednodušená statistika je ale poněkud zavádějící. Míra rozvodovosti je vypočítávána pro různé skupiny podle věku, pohlaví nebo podle toho, o kolikátý rozvod jde. Průměrná míra rozvodů u prvních manželství je podle Divorcerate.org v USA "jen" 41 %.

Dynamika měnící pojetí tradiční rodiny je stále patrnější a hraje roli v poklesu míry rozvodovosti. Ženy svými příjmy stále více přispívají do rodinného rozpočtu. Přestože je rozvodů stále hodně, v posledních letech podíl "zkrachovalých manželství" klesá s tím, jak jsou stále běžnější praxí rodiny spoléhající se na dva příjmy.

Dalším důležitým aspektem je, že lidé manželství déle zvažují a berou se až v pozdějším věku. Průměrný věk Američanů vstupujících do manželství je u mužů 28 a u žen 26 let, v roce 1950 to bylo 23, respektive 20 let.

Jste single? Finanční tipy pro samostatné ženy, které myslí na budoucnost Jste single? Finanční tipy pro samostatné ženy, které myslí na budoucnost Způsob života se v posledních desetiletích dramaticky mění. Lidé častěji odkládají svatbu a založení rodiny. ...

Zdroj: Investopedia

reklama
reklama