Auto za 200 tisíc? Žádný problém!

| Jindřich Hradecký

Sedmnáct automobilek a šestadvacet modelů. Toužíte-li po levném novém autě, máte přehršel možností. Vybrali jsme všechny osobní vozy, které jsou na českém trhu k mání pod dvě stě tisíc korun. Některé se dokonce vejdou už pod 160 000 Kč. V přehledu přitom ignorujeme hezky vypadající, leč zavádějící ceny při využívání značkového financování. Vždy uvádíme platbu v hotovosti.

Auta za méně než 200 tisíc korun

Citroën

Model C1, sourozenec Peugeotu 107 a Toyoty Aygo, jedno z trojčat ze středočeského Kolína, stojí 164 900 Kč. Pořád jde o původní, jinak řečeno první generaci, jen po opakované modernizaci. Jeho chloubou už léta zůstává kombinace malých rozměrů a pružného motoru, což autu slibuje jezdit téměř stále ani ne za pět litrů benzínu.

Pod dvě stě tisíc koupíte u Citroënu ještě větší C3 – za 199 900 Kč jde o pořádně našlapaný kousek. Jde totiž o speciální sérii Furio s klimatizací, rádiem, čtyřmi airbagy, palubním počítačem, dělenou zadní sedačkou, dálkovým centrálním zamykáním nebo okny i zrcátky "v elektrice". Co se týče výbavy, těžko toto auto hledá mezi malými vozy konkurenta.

Dacia

U rumunské značky si už Češi zvykli, že dostanou levnější odnože Renaultu. Hatchback Sandero je s cenovkou 159 900 Kč druhým nejlevnějším autem na českém trhu. A od Dacie není jediným, které koupíte pod dvě stě tisíc.

Svou hlavní letošní novinku Lodgy sice Dacia nabízí za 214 900 Kč, to jí však umožnilo zůstat se starším Loganem pod dvěma stovkami. Nejde už o malý sedan, ten byl z trhu stažen, ale velkoprostorový Logan MCV s obřím kufrem: 700 litrů objemu je vzhledem k ceně 199 900 korun opravdu neskutečný údaj. Na ostatním už je u Loganu levné pojetí vidět.

Fiat

Nejlevnější auto v Česku na konci prázdnin? Stará generace Fiatu Panda. Ta převzala nedávnou rekordní cenovku Renaultu Thalie 154 900 Kč. Hledejme za tím hlavně fakt, že je na trhu zároveň nastupující generace nové Pandy za 199 900 Kč.

Mezi obě auta dokázali Italové v těchto dnech vměstnat ještě jeden model - Punto, fešný konkurent Fabie, Fiesty či Clia, stojí vcelku zajímavých 194 900 Kč.

Ford

Nejmenší z Fordů, zvaný Ka, má v základu za 179 990 Kč třeba palubní počítač, úchyty Isofix pro dětskou sedačku, výškově nastavitelný volant nebo systém Stop-start. Větší Fiesta se prodává za 199 990 korun, a sice s motorem 1.25 Duratec o výkonu šedesát koní. A v základu má třeba i rádio s CD/MP3 a šesti reproduktory.

Hyundai

Ve srovnání s konkurencí mají nejmenší Hyundaie trochu laciný interiér, jinak ovšem nejsou i10 ani i20 špatná auta, hlavně co se jízdy týče. Minivůz i10 koupíte za 189 990 Kč, i20 coby dalšího konkurenta Fabie za 199 990 Kč.

Automobilka nyní sází na bonusový program s názvem Objevte Hyundai. Jde o to, že každý majitel jakéhokoli stávajícího automobilu může získat při koupi nového slevu v řádech desetitisíců, a přitom se nemusí starého vozu zbavovat.

Chevrolet

I zde najdeme dva kousky: minivůz Spark a příslušníka B-třídy (malých aut) Aveo. Spark není ani v základu za 162 900 Kč chudobka, vždyť kdo za tuto cenu nabídne šest airbagů, posilovač, dělenou zadní sedačku a přípravu pro rádio? Přesto není od věci popřemýšlet o příplatku 25 000 Kč za akční model Edice 100, který má navíc klimatizaci, centrální zamykání, elektrická okna či rádio s CD.

Větší Aveo je nabízeno ve čtyřech variantách - jako čtyřdveřový sedan a pětidveřový hatchback a v obou případech ve staré i nové generaci. Pod dvě stě se vejdou všechny zmíněné možnosti. Starý sedan stojí 186 000 Kč, hatchback o tisíc korun víc. Nové generace se pak prodávají se shodnou cenovkou 198 700 Kč.

reklama
reklama