Jak rozvíjet své podnikání navzdory ekonomické krizi? 5 způsobů

| Tomáš Kriebel

Při současném stavu ekonomiky je jednoduché nechat se odradit od rozvoje vlastního podnikání. Přitom právě podnikatelé mají velké zkušenosti s překonáváním nejrůznějších překážek, s řešením krizových situací a vyhledáváním nových příležitostí.

Náskok před konkurencí - ilustrační obrázek

HLEDEJTE VÍCE PŘÍLEŽITOSTÍ U NEJVÍCE ZISKOVÝCH KLIENTŮ

Pokud se budete věnovat klientovi, který je ziskový, zabere vám přibližně stejně času jako klient, který je na hraně. Udělejte si pečlivou analýzu trhu a zaměřte se na malé procento klientů, kteří vám jsou schopni zdvojnásobit prodeje.

Kontaktujte je každé dva týdny. Střídejte telefon, poštu a e-mail v pravidelných cyklech, dokud se vám nepodaří dohodnout si schůzku.

Pamatujete si, že tak ambiciózní cíl, jako je zdvojnásobení prodeje, se vám nepodaří splnit do měsíce. Ale snažte se vybudovat si kvalitní vztahy se ziskovými klienty. Obchodní úspěchy se dostaví později.

Takhle se nezačíná: 9 největších mýtů o podnikání

Zkuste VZDĚLANOSTNÍ MARKETING

Chcete oslovit zaneprázdněné zákazníky? Nabídněte jim informace, které jim pomohou v podnikání. Může to být velice jednoduché. Během telefonátu zmíníte nějaké nové údaje, které jste shromáždili během podnikání a které mohou být pro klienta užitečné.

Vaší snahou by v tento okamžik nemělo být cokoli prodávat. Snažíte se pouze vyprofilovat jako odborník na danou problematiku. Takto si se zákazníkem vybudujete výrazně pevnější a důvěrnější vztah. Bude-li později něco poptávat, osloví právě vás.

  • 1
  • 2
reklama
reklama