Nepodceňujte sociální média. Hlavní trendy roku 2012

| redakce

Význam sociálních médií v roce 2011 exponenciálně rostl, protože mnoho velkých korporací začíná chápat, že se ve 21. století budoucí prosperita firmy odvíjí právě od toho, do jaké míry pronikne do "tajů" nových médií. Zatímco některé firmy našly v sociálních sítích další komunikační kanál a příležitost, jak se dostat blíže k zákazníkům, pro některé zůstávají noční můrou a nezvládnutelným rizikem.

Amy Jo Martin, zakladatelka společnosti Digital Royalty, pomáhá velkým firmám najít cestu po "minovém poli" sociálních médií. Amy pracuje například s takovými značkami, jako jsou Nike nebo Fox Sports. Jejím úkolem je zajistit organizacím a jednotlivcům "dobrý online obraz".

Přestože se svět internetu překotně mění, Amy se pokusila charakterizovat nejdůležitější trendy v oblasti sociálních médií pro rok 2012.

1. Integrace sociálních médií do televizního vysílání

Televizní stanice se snaží využívat více sociálních sítí, buď pomocí anket, nebo integrací jednotlivých online prvků. Sociální média sehrála v USA klíčovou roli při posledních prezidentských volbách a letos to nebude jinak. Právě naopak, význam nových médii v politických pořadech stále roste.

Pro zpravodajské kanály je velmi těžké udržet si sledovanost, stanice jako CNN nebo Fox se proto snaží zvýšit zapojení diváků pomocí internetu (podle některých kritiků na úkor zpravodajství a analýz).

2. Televize jako taková se stěhuje na internet

V roce 2012 to bude poprvé, kdy bude finále ligy amerického fotbalu Super Bowl (největší událost pro americké sportovní fandy) vysílána živě po síti. Vzhledem k tomu, že je Super Bowl každoročně událostí číslo jedna pro zadavatele reklamy, mohla by premiéra utkání na síti znamenat i impulz pro online reklamu.

Sociální sítě = Facebook!

reklama
reklama