Máte firmu? Tak si dejte pozor na deset věcí, které mohou pohřbít váš byznys

| redakce

Žádná firma není dokonalá, ale manažeři dělají často zbytečné chyby. Přitom by se jich mohli snadno vyvarovat, kdyby se nad svým počínáním hlouběji zamysleli. Selhání přisuzují jiným problémům, než které za ním skutečně stojí, zbytečně komplikují situaci nevhodnými opatřeními, nemají kontakt se zákazníky nebo přijímají chybné strategie kvůli tomu, že neanalyzují základní ukazatele zdraví svého byznysu.

Založení firmy - ilustrační foto

Jaké jsou nejčastější příčiny toho, že firma na trhu skomírá?

1. Řeší se něco jiného, než by se mělo řešit

Většina firem nesprávně identifikuje problémy. Vymlouvají se na nepříznivý vývoj ekonomiky, silnou konkurenci, přísnou regulaci, podivné preference zákazníků atd. Přitom většinou stačí podchytit jeden problém, s nímž se všechny ostatní náhle rozplynou. Často vidíme například společnosti, které se rozhodnou snížit ceny ve chvíli, kdy by jim ke zvýšení tržeb pomohl pravý opak.

2. Management nemotivuje zaměstnance k nejlepším výkonům

Vedení firmy je příliš benevolentní, protože má pocit, že když bude panovat přátelská atmosféra, vydají ze sebe zaměstnanci maximum a firma bude vzkvétat. Nebude. Ani sami zaměstnanci nebudou ve finále spokojeni, protože odměny budou odpovídat jejich laxnímu přístupu a slabému výkonu firmy.

3. Společnosti se přehnaně upínají k tvorbě rezerv

Firmy by neměly peníze hromadit - měly by je "točit", aby generovaly zisk. Všichni se dnes bojí krize, takže šetří. To je ovšem to nejhorší, co mohou pro byznys v recesi dělat. Ekonomika jako celek se pak dostane do začarovaného kruhu, protože bude slábnout spotřeba.

V současném prostředí vyhrají ti, kteří se nebudou bát dělat něco jiného než zbytek firem. Například půjdou do rizika, zatímco ostatní se ho budou bát.

Jak rozvíjet své podnikání navzdory ekonomické krizi? 5 způsobů Jak rozvíjet své podnikání navzdory ekonomické krizi? 5 způsobů Při současném stavu ekonomiky je jednoduché nechat se odradit od rozvoje vlastního podnikání. Přitom právě ...

reklama
reklama