Anticyklické investování

| redakce

Anticyklické investování jistě nepatří k silným stránkám německých top manažerů.Pravidlem naopak je, že k akvizicím dochází teprve ve chvíli, kdy se obchodům daří a ceny jsou vysoké. Šéf společnosti Bilfinger- Berger Herbert Bodner jde přesně opačnou cestou.

Za 350 mil. EUR nakupuje rakouskou společnost MCE, která má 6 500 zaměstnanců v průmyslových podnicích v Rakousku a Německu. A Bodner jde dokonce o krok dále:

Prostřednictvím akciového trhu navyšuje kapitál, což patří v krizovém prostředí také k raritám. Základní kapitál se má navýšit o zhruba 25 procent neboli 270 mil. EUR. Nové akcie by mohly být vydány stávajícím akcionářům v poměru čtyři ku jedné v hodnotě 30,60 EUR. Kurz tak bude stanoven se zhruba třetinovou slevou oproti aktuální tržní ceně.

Biflinger

Burza je tímto krokem nadšená, po zveřejnění posílila akcie Bilfinger-Berger o zhruba sedm procent. Důvody k růstu kurzu: cena za akvizici je výhodná a nabídka nových akcií atraktivní. Zároveň se společnost stane z čistě stavebního koncernu poskytovatelem služeb ve stavebnictví. Tato na ziskové marže podstatně zajímavější oblast by měla v následujícím roce pomoci navyšovat obrat.

Akcie však v poslední době již extrémně posílila, od březnového dna dokonce o 110 procent. A také fundamentálně hodnota dvanáctinásobku odhadovaného zisku v roce 2010 již nenapovídá o tom, že by akcie měla být stále levnou.

Pohled na technickou analýzu hovoří o rostoucím trendu, který má ještě potenciál pro růst do oblasti hranice odporu nacházející se na úrovni 60,00 EUR. Zároveň se na druhé straně nachází silná podpora na hranici 35,00 EUR.

Ještě kus pod touto podporou se na 32,28 EUR nachází bariéra atraktivního bonus certifikátu od HSBC Trinkaus s cap na úrovni 57,00 EUR. Tento papír nabízí do prosince 2010 bonus (zároveň i maximální) výnos 22,4 procent neboli 18,1 procenta p.a., pokud aktuálně o více než 31 procent vzdálená bariéra zůstane neporušena.

Díky menší podhodnotě by se přímý nákup akcie vyplatil teprve, kdyby kurz dokázal překonat šedesátieurovou hranici.

Zdroj: ZertifikateJournal

reklama
reklama