Bonus na plný plyn

| ZertifikateJournal

Předseda představenstva společnosti Linde Wolfgang Reitzle předčasně připravil akcionáře a analytiky na obtížný rok 2009. Na druhou stranu ale nevypadají data za prvních šest měsíců vůbec špatně.

Obrat mnichovské společnosti se snížil o 12,5 procenta na 5,5 mld. EUR a celkově stále ještě zůstal zisk ve výši 248 mil. EUR.

K tomu společnost zaznamenala i stabilizaci poptávky. Rekordní čísla z loňského roku však již koncern nemůže dosáhnout. Již před značnou dobou zavedl koncern úsporné a restrukturalizační programy pod názvem "High Performance Organization" (HPO). Tyto programy spočívají v propojení jednotlivých odborů a zredukování počtu zaměstnanců o zhruba 3 000.

Už jen toto by mělo vylepšit zisk nadcházejícího roku. Navíc se také podařilo v prvním pololetí vylepšit operativní marži a to i přes propad obratu. Díky tomu má akcie z pohledu fundamentálního ohodnocení stále prostor pro růst, P/E pro rok 2010 se aktuálně pohybuje kolem 14.

Linde certifikát

S ohledem na ziskovou dynamiku následujícího roku a dobré šance na zřetelné překonání stávajících odhadů díky oživení konjunktury očekáváme značný potenciál pro růst kurzu tohoto podkladového aktiva.

Bonus certifikát od RBS se nyní nabízí k nákupu. Při splatnosti v prosinci 2010 nabízí bonus výnos ve výši 18,3 procent neboli 14,5 procent p.a., pokud nedojde k prolomení bariéry na úrovni 58,00 EUR, což odpovídá ochraně ve výši 21 procent.

Jelikož toto není rozhodně žádný velký polštář – obzvláště pokud by se stávající růst trhů blížil ke svému konci – doporučujeme uzavřít pozici, pokud akcie propadne pod hranici 65,00 EUR.

Nyní se však akcie nachází v rostoucím trendu, teprve nad hranicí 80,00 EUR čeká další výraznější linie odporu. Pokud by byla i tato hranice překonána, je možný i růst nad hranici 90,00 EUR až k dosavadnímu maximu na 97,90 EUR.Na takovém růstu participují investoři téměř jedna ku jedné, i přestože je bonus úrovni 90,00 EUR, a to díky tomu, že emitent RBS tento papír nabízí téměř bez nadhodnoty.

reklama
reklama