Investice do sportu: Před olympiádou živé téma

| Martin Svoboda

Sport je "IN" a je jedno, zda se jedná o jogging, cyklistiku, chůzi nebo turistiku. Při pravidelném cvičení budete fit, mladí, svěží a plní elánu. Podle průzkumů v EU pravidelně sportuje každý druhý občan.

Olympijské hry - ilustrační foto

Nejoblíbenější je jízda na kole, následují plavání, posilování a jogging. Rovněž fotbal není populární pouze v televizi. Například Německý fotbalový svaz čítá 6,7 milionu členů, kteří hrají v 26 tisících klubech, a je tak největším sportovním svazem světa.

Podle průzkumu spotřebitelského chování (GfK) pouze 2 % z dotázaných 35 tisíc respondentů uvedla, že si minimálně jednou týdně zahrají fotbal.

Investice do zdraví

Ale sport je víc než jen životní styl a zábava, sport je medicína. Rostoucí péče obyvatelstva o vlastní zdraví zvyšuje rok od roku výdaje na sport. V roce 2020 se očekávají výdaje za fitness, výživu a sport ve výši 450 miliard eur. Na tento trend zareagovali výrobci sportovního zboží. Zvýšili produktovou paletu nabízeného sortimentu - a úspěch se dostavil. Muži v současnosti utratí za "sportovní" hobby v průměru 208 eur ročně, ženy kolem 167 eur.

Silný zájem

Sport je globálním fenoménem. Dle výzkumné a poradenské společnosti Sport+Markt se 58 % dospělé populace zajímá o sport. To lze rovněž vysledovat z různých sportovních aktivit spojených s trávením volného času, nebo z úspěchů velkých sportovních událostí.

reklama
reklama