10 nejcennějších značek na světě

| redakce

Nejcennější značkou světa zůstává i pro rok 2012 Coca-Cola. Nápojové jedničce se ovšem na dohled přiblížila americká společnost Apple, a to díky rostoucí oblibě svých chytrých telefonů a tabletů. Z evropských značek se do první desítky neprobojovala ani jedna. Žebříčku 100 nejhodnotnějších značek kralují američtí zástupci. Vyplývá to z každoročního průzkumu konzultační společnosti Interbrand.

Coca-Cola se v čele drží od roku 2000, kdy se tento seznam začal sestavovat. Nejvýše postavenou neamerickou značkou je jihokorejský Samsung na deváté příčce. Z evropských značek je na tom nejlépe Mercedes-Benz na 11. místě.

Největším skokanem je Apple, jehož hodnota značky se za poslední rok zvýšila o 129 %. Pokles zaznamenala loni čtvrtina značek v žebříčku, mimo jiné evropská Nokia. Nejvýraznější byl pokles značky BlackBerry (o 39 %). Na 69. pozici se letos probojoval Facebook.

Zdroj: Interbrand

reklama
reklama