Americké akcie mohou růst o dalších 40%

| redakce

Americké akcie se nyní chovají jako akcie japonské v devadesátých letech minulého století. Podle tohoto srovnání by mohlo být před indexem S&P500 další, až 40 procentní zhodnocení v příštím roce, vyplývá to z poslední studie analytiků Bank of America.

S&P500 vs. Nikkei225

Jak dobře ilustruje graf vývoje hlavního indexu japonských akcií Nikkei 225 během poslední dvou desetiletí, tak se hodnota tohoto indexu mezi říjnem 1998 a dubnem 2002 zdvojnásobila (pozn. v dolarovém vyjádření). Americký index S&P500 od března 2009 posílil zatím o 34 %.

Dolarový index

je poměrem dolaru vůči koši hlavní světových měn tj. hlavních obchodních partnerů USA

Další fáze „přehřátého růstu" na americkém akciovém trhu může být zpuštěna tím, že centrální bankéři ponechají úrokové sazby stále okolo nuly nebo že přijde ekonomické oživení, a svým způsobem může pomoci k spuštění růstu i slabý dolar.

Kreditní boom

období velmi nízkých úrokových sazeb (levných peněz)

Alespoň takové spouštěcí mechanismy jmenují ve svém poslední zprávě investiční stratégové Bank of America.

„V ekonomikách, které překonají kreditní boom, jsou růsty na akciových trzích silnější a trvají déle, než si myslíme“, tvrdí autoři zmíněného reportu.

Jestli budou podobné prvky mezi americkým a japonským trhem pokračovat, tak bude americký akciový index S&P500 dále stoupat vzhůru.

Růst jednou skončí

“Být někomu podobný”, však nemá jenom výhody. Jestli se tento vzájemný vztah bude opakovat , tak investoři riskují, že stejně tak jako japonský trh v minulosti, nakonec tento velmi silný bezprecedentní růst vystřídá mohutný výprodej.

Nikkei vytvořil svůj vrchol v prosinci 1999, naproti tomu S&P500 o necelý rok později v září 2000. Po mohutném růstu do začátku nového století následně japonské akcie tři roky po sobě ztrácely.

“Japonsko a USA mají další společnou vlastnost. Obě země bojují se zadlužování tím, že si ještě vice půjčí”, tvrdí Arik Reiss, spoluautor této analýzy z Bank of America.

Zdroj: Bank of America

reklama
reklama