KIT Digital: Koupit nebo nekoupit?

| redakce

Společnost KIT Digital se dnes začala dnes obchodovat v segmentu SPAD. Předtím, než tato společnost vstoupila v pondělí na parket pražské burzy, mnoho investorů jí srovnávalo s AAA Auto Praha. V anketě Investičního webu to bylo 40% investorů. Také většina makléřů hromadně tuto společnost nedoporučuje ke koupi s tím, že firma je ztrátová. Máme jim však věřit, když "Áčka" naopak doporučovali téměř všichni? Je za jejich doporučením alibizmus?

Nejdříve začnu stručným srovnáním emise AAA Auto a duálního listingu KIT Digital.

KITD vs AAA

Zákazníci KIT Digital

díky svému globálnímu postavení na trhu má KITD zhruba 600 zákazníků ve 36ti zemích, výhradně firemních a jedná se převážně o světoznámé značky jako Associated Press, General Motors, Google, News Corp, mnoho mobilních operátorů a televizí včetně českých a slovenských (Nova, ČT, Z1, Prima, Markýza, Óčko, Intel, Best Buy, potravinářství, finanční služby, státní a městské úřady atd. Se zákazníky podepisuje obvykle dvouleté smlouvy s automatickým prodloužením, což je pro firmu z IT oboru nadstandard

Tolik srovnání nesrovnatelného. Ale pojďme se zaměřit na parametry týkající se přímo firmy KIT Digital. Co tedy KITD svým zákazníkům přesně nabízí z laického pohledu? Je to hlavně technologie, tedy přesněji vlastní software a cizí hardware poskládané tak, aby vše správně fungovalo, která zajišťuje přenos videa přes internet od jeho vzniku až k zákazníkovi na obrazovku mobilního telefonu, televize, počítače a nejnověji tablety od Apple. Kromě toho KITD nabízí také řízení distribuce obsahu (např. překlady, titulkování obsahu, právní zajištění, grafické služby). S takto kompletními službami a globálním dosahem je zatím jediná na světě. To však neznamená, že v samotné hlavní činnosti nemá konkurenci.

Konkurence KIT digital

Nejbližšími konkurenty v oboru IP videa jsou Brigthcove, The Platform a Move Networks - každá zhruba po 40 mil. dolarech očekávaných tržeb v roce 2010, dohromady budou mít 32% podíl na trhu IP videa, ovšem převážně tvořeným v severní Americe.

KITD je a bude i v roce 2010 v celosvětovém měřítku jedničkou se 64 mil dolarů očekávaných tržeb z IP videa a 17% podílem. Ostatní nejmenované firmy jsou mnohem menší – odvětví je dosud značně rozdrobené. Rozdíl je také v cílové skupině zákazníků. KITD se zaměřuje výhradně na firemní klientelu. Ta je dobře diverzifikována jak napříč odvětvími, tak kontinenty.

IP video je relativně mladý obor a teprve si získává reklamní trh. Příjmy z online videa a souvisejících služeb by měli vzrůst z 1,7 mld. dolarů v roce 2007, 2,7 mld. v roce 2008 až na 10mld. v roce 2012 – to znamená průměrný 38% nárůst každým rokem.

Výdaje na online video reklamu činily 700 milionů v roce 2009 a měly by překonat 1 miliardu už v roce 2012 (eMarketer, Magna). Rychlost šíření IP videa překonává nejen formát VHS, ale i DVD. To pro KITD nejsou úplně špatné vyhlídky.

  • 1
  • 2
reklama
reklama