Tváří v tvář managementu Telefóniky O2 ČR

| Michael Šolín

Zhoršené ekonomické prostředí v roce 2009 mělo negativní vliv na společnost a ovlivnilo její výnosy, zejména kvůli nižší spotřebě. Avšak ve druhém kvartálu letošního roku se optimalizace chování zákazníků snížila, což vedlo ke stabilizaci jejich spotřeby. "Díky důsledné finanční disciplíně jsme kompenzovali tlak na výnosy a udrželi solidní ziskovost a tvorbu peněžních toků," říká pyšně Jakub Hampl, manažer Telefóniky O2 ČR pro vztahy s investory.

telefonica

Situace na trhu a konkurence

Dlouhodobě jsou v České republice 3 tržní podíly mezinárodních operátorů: O2, T-Mobile, Vodafone. Asi před 2 lety vstoupil na trh operátor U:fon poskytující hlasové a internetové služby založené na technologii CDMA. Jak říká Hampl, představuje jen zanedbatelný tržní podíl. Český telekomunikační trh zvažuje vydání licence pro čtvrtého operátora, ale to nebude dříve než v příštím roce.

"Co se týče vysokorychlostního internetu, máme v České republice vedoucí postavení na trhu ADSL," podotýká Hampl. T-Mobile vstoupil na trh fixního vysokorychlostního internetu nedávno. Mezi největší kabelové operátory u nás patří UPC se 75% podílem na trhu. UPC nabízí hlasové, internetové a televizní služby. Velice fragmentovaný trh s technologií WIFI nabízí v současné době asi 1 000 poskytovatelů.

Akcie Telefóniky O2 ČR nabízejí vyšší dividendový výnos, než je průměr telekomunikačních společností v regionu, a dokonce nejvyšší na Burze cenných papírů v Praze.

Aktuální vývoj akcií Telefóniky O2 ČR na BCPP sledujte zde

Hlavní trendy na mobilním trhu

  • Roste zájem o vysokorychlostní mobilní internet, tudíž se bude investovat do 3G sítí.

  • Zjednodušení tarifů, cílem všech tří operátorů je co nejvíce zjednodušit nabídku, například neomezených nebo skupinových tarifů.

  • Dochází k migraci zákazníků předplacených služeb na služby tarifní. "V naší společnosti představují tito zákazníci podíl 58 %. Přechod na tarifní služby je obecně pro operátory pozitivní, protože zvyšuje flexibilitu nabízených služeb," zmiňuje Hampl.

  • Rozvoj konvergentních služeb a komplexních telekomunikačních služeb.

    • 1
    • 2
reklama
reklama